یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

مدیریت نفتی، سطل آب در چشمه ریختن است

حجت اله عبدالملکی گفت: درآمد ناشی از فروش نفت خام اوهامی برای مدیریت نیست، درآمد نفتی و وابستگی به نفت سطل آب ریختن در چشمه است هر چه آب سطل تاثیر بر منافذ چشمه ای گذاشت نفت هم می تواند این تغییر را در مدیریت درآمدی فراهم سازد.
کد خبر: ۸۶۲۰۱۵۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

حجت اله عبدالملکی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به خطاب آقای رئیس جمهور به منتقدان که از رکود حرف نزنند اظهار داشت: ارتباط دادن رکود با مسئله استراتژیک نفتی، یک نوع ارتباط روانی اقتصادی بلا وجه است، چرخاندن اقتصاد با نفت اهداف کشور نبوده است که کاهش درآمد و مدیریت کشور را افتخاری دانسته شود.

وی با بیان در موضع کمبود بودجه کسری می توان از جایگزینی درآمد نفتی استفاده کرد افزود: کاهش قیمت نفت در سیاستگذاری بودجه ای کاربرد متناسب دارد اگر دولت بودجه کم آورده است با بیان این کسری بودجه می توان نفت را جایگزین نمود در غیر آن مسیر اقتصاد مقاومتی خروج از وابستگی نفت است.

این اقتصاددان با اشاره بر اینکه موافقان رکود را لعاب دیگری داده اند افزود: دولت یک بازنگری در دوستان نظریه پردازش داشته باشد آنهایی که خروج از رکود را برای وی گزارش می دهند، رکود واقعیت است و خروج از رکود سرابی بیش نیست.

عبدالملکی در خاتمه گفت: درآمد ناشی از فروش نفت خام اوهامی برای مدیریت نیست، درآمد نفتی و وابستگی به نفت سطل آب ریختن در چشمه است هر چه آب سطل تاثیر بر منافذ چشمه ای گذاشت نفت هم می تواند این تغییر را  در مدیریت درآمدی فراهم سازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار