استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به 200ميليارد تومان بودجه عمراني استان، گفت: با تحقق 50 درصد آن، در مقابل 30 هزار ميليارد تومان طرح نيمه تمام داريم كه از دولت گذشته به ارث برده ايم.
کد خبر: ۸۶۲۰۲۲۳
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱


به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، اسماعيل جبارزاده در نشست امروز خود با اعضاي شوراي شهر و شهرستان هاي استان،با انتقاد از عملكرد دولت گذشته در تحميل اين طرح هاي نيمه تمام به دولت كنوني، افزود: اين ها طرح هايي هستند كه در دولت گذشته با انگيزه هاي سياسي و غيرسياسي آغاز شده و انجام نشده اند كه امروز به عنوان مطالبه مردمي مطرح مي شوند.

وي با توجه به افت كم سابقه قيمت نفت در بازارهاي جهاني، تصريح كرد: با فروش بيش از 130 دلاري هر بشكه نفت در دولت گذشته، بايد چهره كشور تغيير اساسي مي كرد كه متاسفانه نه تنها چنين چيزي انجام نشده بلكه طرح هاي اساسي و زيربناي كشور همچون راه آهن تبريز- بناب، نيمه تمام باقي مانده است.

جبارزاده استخدام هاي غيرعقلاني و با انگيزه هاي خاص در گذشته و يارانه هاي نقدي را از معضلات ديگر دولت و استان عنوان و بيان كرد: در آذربايجان شرقي دو هزار ميليارد از بابت يارانه نقدي به مردم پرداخت مي شود كه 10برابر بودجه عمراني استان است.

وي ادامه داد: در حال حاضر 85 هزار نفر كارمند مضاعف وجود دارد كه در دولت گذشته بدون داشتن تخصص لازم استخدام شده اند و اين موجب شده در بحث اشتغال نتوانيم ورود جدي داشته باشيم.

اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنان خود، با توجه به بودجه 100ميلياردي در بحث عمران در مقابل بيش از دوهزار طرح استاني، اظهار كرد: بايد چند طرح مهم استاني مطرح كرده و با اولويت قرار دادن آن ها، روي آن ها سرمايه گذاري انجام دهيم.

وي اعلام كرد: در دو سال آينده(94 و 95)، براساس شاخص هاي مطالعه و اولويت بندي شده، بر روي طرح هاي جاده اي تبريز- اهر، تبريز- سراب و شهر جديد سهند تمركز خواهد شد.

استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به سند توسعه استان، بحث آب و تغيير الگوي كشاورزي را از جمله اولويت هاي اين طرح برشمرد و بيان داشت: از ابتداي امسال، فرمانداران مكلف شده اند تا با مشخص كردن ظرفيت هاي توسعه اي شهرها و شهرستان هاي استان، آن را اجرايي كنند كه در برخي شهرستان ها پيشرفت خوبي شكل گرفته و برخي ها نيز كمبود هاي داشته اند.

وي با بيان اينكه به شوراها اعتقاد دارم، از اعضاي شوراهاي شهر و شهرستان هاي استان خواست: با دوري از دعواي قدرت در شوراها، در راستاي تحقق سند توسعه استان گام برداشته و با توجه به تعاملات خودشان با مردم، آن ها را در اين امر مشاركت دهند.

اسماعيل جبارزاده از واقع نگر بودن به عنوان نخستين تقاضاي خود از اعضاي اين شورا ياد كرد و خاطرنشان داشت: اعضاي شورا بايد با آگاهي دادن به مردم، مطالبات را به شكل غيرمنطقي بالا نبرده و حرفي نزنند كه توان عمل نداشته باشند.


وي با الزام اعضاي شوراها به پايبند بودن به حقوق قانوني خود، تاكيد كرد: هر كسي در هر جايگاهي با شوراها همكاري نكند با آن ها برخورد خواهد شد.

جبارزاده با مثبت توصيف كردن خدمات دولت نسبت به سال هاي گذشته، ادعا كرد: در بحث امنيت رواني و اجتماعي، تورم، كمك به شوراها و دهيارها و ... خدماتي كه در اين دولت انجام شده، در 10سال گذشته با وجود درآمدهاي زياد نفتي انجام نشده بود و تا پایان امسال، آذربایجان شرقی با اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با اعتیاد و درمان معتادان، عاری از معتاد خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی در سخنان پاياني خود از اعضاي شوراها خواست، حلقه وصلي بين مردم و دولت شوند تا طرح هاي نيمه تمام با مشاركت و همراهي مردم، براي تكميل به بخش خصوصي واگذار شود.

پيش از صحبت هاي استاندار آذربايجان شرقي، روساي كميسيون هاي مختلف شوراي استان و اعضاي شوراهاي شهر و شهرستان ها، مسايل و مشكلات مربوط به حوزه كاري و شهري خود را بيان كردند.

نشست اعضاي شوراهاي شهر و شهرستان هاي آذربايجان شرقي با استاندار و معاونان وي، ساعاتي پيش در سالن جلسات استانداري آذربايجان شرقي برگزار و در آن مسائل و مشكلات استان مطرح و بررسی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها