مدیرکل آموزش وپرورش عشایر سیار در یاسوج:
مدیرکل آموزش وپرورش عشایر سیار گفت: مصوبه اساسنامه مدارس عشایری کشور از سوی دفتر ریاست جمهوری ابلاغ شده و بر اساس آن مدارس و مراکز شبانه روزی عشایر توسعه پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۲۰۲۵۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
علی یزدان پناه در بازدید از مرکز شبانه روزی سرآبتاوه و مدارس عشایری منطقه تنگ تامرادی در کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: 17 هزار دانش آموز عشایری کشور در مراکز شبانه روزی تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش عشایر سیار کشور با بیان اینکه این دانش آموزان در 181 مرکز شبانه روزی و در دوره متوسطه اول ودوم تحصیل می‌کنند، افزود: 168هزار دانش آموز در6 هزار و 120 آموزشگاه در 23 استان کشور در مدارس عشایری تحصیل می‌کنند.

یزدان پناه با بیان اینکه برای پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان متوسطه اول در کهگیلویه وبویراحمد مراکز شبانه روزی ایجاد می‌شود، عنوان کرد: این استان جزو استان‌هایی است که مرکز شبانه روزی متوسطه دوره اول ندارد واین امر سبب می‌شود برخی دانش آموزان عشایری بویژه دختران پس از دوره ابتدایی با مشکل ادامه تحصیل روبه‌روشوند.

وی گفت: بر این اساس جهت جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان از این مدارس در کهگیلویه وبویراحمد ساخته می شوند.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت:پراکندگی عشایر و روستا سبب شد در استان 9 مدرسه با یک دانش آموز و 75 مدرسه با 2 دانش آموز ایجاد شود.

وی بیان کرد: در کهگیلویه وبویراحمد 43خوابگاه شبانه روزی برای مدارس روستایی وعشایری وجود دارد.

رضائی نیک رئیس آموزش وپرورش عشایر سیار استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: در این استان بیش از 3 هزار دانش آموز در مدارس عشایری تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: 240 دانش آموز از 15 منطقه عشایری استان شامل دختران و پسران متوسطه در2 مرکز شبانه روزی استان تحصیل می‌کنند.

ارسال نظرات