معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در راستای بهره‌گیری از ظرفیت گیاهان داروئی و داروی گیاهی، ستاد هماهنگی گیاهان داروئی در استان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۰۲۵۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
مجید محنائی در نشست هماهنگی تشکیل ستاد هماهنگی گیاهان داروئی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: در راستای اجتناب از فعالیت‌های موازی و پراکنده کاری راجع به گیاهان داروئی و داروهای گیاهی، ستادی متشکل از روسای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و مدیران ذیربط دستگاه‌های اجرائی استان، تشکیل و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی عنوان کرد: رویکرد جهانی به استفاده از گیاهان داروئی و ترکیبات طبیعی در صنایع داروئی و غذائی است و ظرفیت خوب استان در زمینه وجود گیاهان داروئی می‌‎طلبد که در این رابطه سیاستگزاری و برنامه ریزی اساسی انجام گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گیاهان داروئی می‎تواند ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه گذاری در استان و ایجاد اشتغال قلمداد شود.

محنایی ابراز کرد: امروزه استفاده و گرایش به داروهای شیمیائی در دنیا کمتر شده و به صورت روز افزون به داروهای طبیعی و گیاهی بر می‌گردد، لذا با توجه به وجود ظرفیت، منابع خوب و تنوع بالای گیاهان داروئی در این استان باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری لازم را در تولید و فرآوری گیاهان داروئی در دستور کار استان قرار دهیم.

وی افزود: بهره گیری از گیاهان داروئی به عنوان منابع تجدید شونده در ایجاد اشتغالزائی، درآمد پایدار و سلامت بهداشتی و درمانی دارای اهمیت بالایی است و این فرآیند باید مورد توجه و تاکید متولیان قرار گیرد.

محنایی گفت: معرفی و شناخت وضعیت استان به دلیل داشتن موقعیت، جایگاه، ظرفیت و تنوع زیاد گیاهان داروئی برای جذب سرمایه گذار ملی و خارجی در برنامه کار متولیان اقتصادی استان  قرار گیرد.

ارسال نظرات