تنزل دانشگاه دامغان به سطح دانشگاه علوم پایه شایعه‌ای بی‌اساس است؛
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بی‌اساس خواندن شایعات مبنی بر تنزل دانشگاه دامغان به سطح دانشگاه علوم پایه گفت: بیش از یک سوم از پنج هزار دانشجوی دانشگاه دامغان در رشته‌های دانشکده فنی مهندسی این مرکز مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۸۶۲۰۲۸۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، عبدالرحمان رستمیان در جمع خبرنگاران این شهرستان، با رد شایعاتی که در هفته‌های اخیر سبب نگرانی مردم این شهرستان شده است، اظهار داشت: دانشگاه دامغان از موفق‌ترین دانشگاه‌های منطقه در سال‌های اخیر بوده است و مسئولان این شهرستان هرگز اجازه نخواهند داد این روند رو به رشد متوقف شود.

وی با تأکید بر اینکه بازگشت دانشگاه جامع دامغان که ما حصل تلاش بسیاری از خادمان مردم در این شهرستان است به شرایط گذشته خود به عنوان دانشگاه علوم پایه شایعه‌ای بی اساس است، تصریح کرد: روند فعالیت دانشگاه در امور عمرانی و جذب دانشجو در رشته های فنی مهندسی، هنر و دانش آموختگان مقطع دکتری نشان می‌دهد که این مرکز آموزش عالی جامع باقوت به کار خود ادامه خواهد داد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سه سال قبل با هوشیاری و تلاش مسئولان و نماینده شهرستان و مدیریت دانشگاه دامغان این مرکز صاحب رشته‌ها و دانشکده فنی و مهندسی شد و با جذب دانشجو در رشته‌های برق و مکانیک که رشته‌های پرطرفدار و کارآمدی هستند، گام موثری در راه پویایی بیشتر این دانشگاه جامع برداشته شد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آمار و مستندات نشان می‌دهد که دانشگاه دامغان در سال تحصیلی جدید با جذب 700 دانشجو از موفق‌ترین دانشگاه‌ها در نوع خود به حساب می‌آید و این روند باتوجه به تکمیل فرآیندهای تجهیزاتی، علمی و پژوهشی این مرکز آموزش عالی و توانمندی‌های آن در آینده ادامه خواهد یافت.



وی رشته و دانشکده هنر را از دیگر مزایای دانشگاه جامع دامغان برشمرد که می‌تواند جمعیت دانشجویی زیادی را جذب کند و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از پنج هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی،  کارشناسی ارشد و دکتری در هشت دانشکده هنر، فنی مهندسی، زیست، فیزیک،  شیمی،  علوم زمین، ریاضی و علوم کامپیوتر و گروه علوم انسانی، دانشگاه دامغان تحصیل می‌کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحصیل یک سوم دانشجویان دانشگاه جامع دامغان در دانشکده فنی مهندسی، خاطر‌نشان کرد: این مرکز آموزش عالی موفق امروز نه‌تنها یک دانشگاه صرفا علوم پایه نیست بلکه بیشترین درصد دانشجویان آن در پنج رشته دانشکده فنی مهندسی آن مشغول به تحصیل هستند.

رستمیان با بیان اینکه مدیران مراکز آموزش عالی  و مسئولان شهرستان دامغان هیچ‌گاه دست از تلاش در راستای رسیدن این مراکز به شرایط مطلوب و تعامل مثبت با وزارت علوم، اندیشمندان و خیران جهت نیل به نقطه مطلوب برنمی‌دارند، گفت: متأسفانه افراد و گروه‌هایی بالاخص در آستانه انتخابات با رواج شایعات و مطالب غیرمستند موجبات ناامیدی و نگرانی مردم را به‌دلیل سودجویی‌های فردی فراهم می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها