خبرهای داغ:
تعدادی از کارکنان و بازنشستگان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق در کویر نوردی منطقه "چاه جام" شرکت کردند.
کد خبر: ۸۶۲۰۲۸۹
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
مسئول ورزش شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمالشرق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود گفت: آموزش اصول اولیه کوهنوردی یکی از اهداف برگزاری این برنامه بود.

محسن طاهری ادامه داد: انتقال تجربیات کاری توسط پیشکسوتان و بازنشستگان منطقه شمالشرق به جوانان شاغل در این منطقه، هدف دیگری بود که در خلال مباحثه این دو نسل متفاوت از همکاران ما بدست می‌آمد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط متغیر نقاط مختلف کوهستانی استان سمنان، تصمیم گرفتیم با رعایت کامل نکات ایمنی، اولین تجربه کویرنوردی همکاران را در بهترین فصل سال برای این امر تحقق بخشیم.

طاهری تصریح کرد: ریگزار چاه جام در 70 کیلومتری جنوب شهرستان شاهرود و در نزدیکی آبادی با همین نام در استان سمنان واقع شده و با اينکه اين ناحيه در چهارچوب مناطق کويري و با آب و هواي نسبتا گرم و خشک قابل ارزيابي است ولی به سبب وجود رشته کوه‌هاي البرز در بخش شمالي آن، تأثير شرايط آب و هوايي حاکم در ناحيه شمالي بر اين ناحيه نيز مسئله‌اي انکار ناپذير است.

مسئول ورزش منطقه شمالشرق تصریح کرد: وجود پوشش گیاهی غنی منطقه در کنار منابع آب، باعث شده تا این منطقه از پوشش جانوری متنوعی مانند مگس‌گیر، گربه شنی، پا مسواکی، انواع مار و عقرب، گرگ، شغال، هوبره، کبک، کاکلی، زنبور خور، سارگپه بیابانی، عقاب طلایی، کرکس، روباه شنی، چکاوک بیابانی، سمور سنگی، شاهین جرد، موش صحرایی، انواع آگاما و جکو نیز برخوردار است.

به گفته وی انتخاب فصل زمستان برای کویرنوردی باعث کاهش آسیب‌ به طبیعت زیبا و حیات وحش منطقه خواهد شد.

شایان ذکر است که این چهارمین برنامه کوهنوردی و اولین تجربه کویرنوردی کارکنان منطقه شمالشرق در سال جاری بود.

اسامی شرکت کنندگان در این کویرنوردی: حمید قزوینی، حسین مطواعی، محسن ابراهیمی، موسی بهزادی، سیروس طالبی، محمدعلی ارفع، محمدحسن آجودانی، مصطفی رضی‌آبادی، حسین طالب‌پور، رمضان علی‌آبادی، لطف‌الله رضی‌آبادی و یعقوب رجبی

ارسال نظرات
پر بیننده ها