خبرهای داغ:
آیین تجلیل از چهره ماندگار شعر و ادب کشور، شاعر فرهیخته انقلابی استاد محمد علی معلم دامغانی در دیار تارخی صددروازه، شهرستان دامغان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۰۲۹۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، فرماندار دامغان در نشستی که به همین منظور عصر امروز به پیشنهاد نمایندگی بنیاد ملی نخبگان در استان سمنان، با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها و اعضای شورای اسلامی شهرستان دامغان و رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تکریم و تجلیل چهره‌های پرفروغ مذهبی، علمی،  فرهنگی،  هنری و ورزشی دامغان بعنوان یک ضرورت فرهنگی اجتماعی در برنامه های ما جایگاه ویژه ای دارد.

علی اصغر مجد با بیان اینکه برگزاری آیین تجلیل از مقام حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی در نیمه اسفندماه سال جاری و آئین بزرگداشت عالم و عارف جلیل القدر میرزا علی اکبر معلم دامغانی در سه‌ماهه نخست سال 95 از جمله برنامه‌هایی است که در این زمینه تدوین شده است افزود: مراسم تجلیل از استاد علی معلم دامغانی نیز با فراهم شدن مقدمات در سال آینده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان تاریخی دامغان که همواره مهد رشد عالمان و عارفان و شاعران شهیری بوده است در چند دهه اخیر نیز فرهیختگان و نخبگان فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی بسیاری را به خود دیده است که تجلیل و تکریم سالها تلاش و کوشش آنها در مسیر خدمت به ایران اسلامی، ارج نهادن به ارزش‌های والای انسانی  و الگو سازی برای نسل جوان است.

فرماندار شهرستان دامغان با برشمردن برخی از آثار فاخر استاد علی معلم دامغانی در عرصه شعر و ادب فارسی و هنر متعالی ایرانی اسلامی و مسئولیت‌های متنوع ایشان در این عرصه، خاطر نشان کرد: برگزاری آئین تجلیل از این هنرمند متعهد معاصر می‌تواند آغازگر روند برگزاری جشنواره‌های تجلیل از نخبگان پرشمار این خطه در سال‌های پیش رو و پیش بینی اعطا و تثبیت جایزه‌ای سالانه با عنوان "جایزه معلم دامغان" به نخبگان این شهرستان باشد.

گفتنی است، محمد علی معلم دامغانی متولد 1330 در شهرستان دامغان، دانش‌آموخته حقوق دانشگاه تهران، شاعر، ترانه سرا و محقق ادبی معاصر است، که  درسال ۱۳۸۰ در نخستین همایش چهره‌های ماندگار کشور به عنوان چهره ماندگار درعرصه شعر و ادب فارسی برگزیده شد.

وی در دیماه سال ۱۳۸۸ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس فرهنگستان هنر به جای میرحسین موسوی انتخاب گردید و تدریس در زمینه شعر، موسیقی وادبیات، معاونت فرهنگی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، عضویت در شورای شعر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و ریاست مرکز موسیقی سازمان صداوسیما از جمله مسئولیت‌هایی است که در گذشته برعهده داشته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها