مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی بسیج سازندگی کشور:
مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی بسیج سازندگی کشور گفت: پروژه های محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی به گروههای جهادی واگذار می شوند.
کد خبر: ۸۶۲۰۲۹۹
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، مهدی محمدی در نشست هم اندیشی با فعالان اردوهای جهادی دانشگاههای استان لرستان که در محل دانشگاه آزاد خرم آباد برگزار شد، گفت:یکی از برنامه های مهمی که جزو اولویت های بسیج سازندگی کشورمحسوب می شود این است که تمام ماموریت های این سازمان در زمینه محرومیت زدایی با کمک گروههای جهادی انجام شوند.

وی افزود: توجه ویژه به تخصصی کردن گروههای جهادی و بومی کردن اردوهای جهادی را از جمله اهداف واگذاری پروژه های محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی به گروههای جهادی برشمرد و افزود: گروههای جهادی با توجه به شناختی که از مناطق خود دارند بهتر می توانند در اجرای پروژه ها مشارکت کنند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی بسیج سازندگی کشور گفت: بر اساس طرح فوق واحد فنی و عمرانی بسیج سازندگی باید پروژهای محرومیت زدایی خود را با کمک گروههای جهادی انجام دهد؛ البته پیش از واگذاری پروژه ها گروههای جهادی آموزش های تخصصی را فرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه بنابر تدبیر سردار نقدی آیین نامه و دستورالعمل تشکیل قرارگاههای گروههای جهادی استانی نیز به کل کشور ابلاغ شده است ادامه داد: این قراگاهها به منظور برنامه ریزی، مدیریت تصمیم گیری، پشتیبانی و حمایت از گروههای جهادی هر استان تشکیل شده اند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی بسیج سازندگی کشور گفت: با تشکیل قرارگاههای گروههای جهادی استانی باید تا پایین ترین سطح که شهرستان محسوب می شود از ذیل تا صدر شورای گروههای جهادی ناحیه، در استان مجمع گروههای جهادی استان و در کشور هم مجمع عالی جهادگران تشکیل شود. در حال حاضر کار تحقیقاتی تدوین اساس نامه این مجامع شروع شده است و امیدواریم تا پایان سال و یا زودتر انجام شود.

محمدی اظهار کرد: راه اندازی چهار قرارگاه سازندگی گروههای جهادی در استانهای محروم کشور از جمله استان لرستان جزو اولویت های مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی بسیج سازندگی کشور است.

وی با بیان اینکه هنوز استانهای مورد نظر برای راه اندازی قرارگاه های سازندگی تعیین نشده اند؛ اما استانهایی مانند ایلام، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان به دلیل محرومیت های که دارند جزو اولویت های راه اندازی قرارگاه های سازندگی هستند افزود: این قرارگاه ها در مناطق غرب، شرق، جنوب و مرکز کشور راه اندازی می شوند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر مشغول بررسی برای وضعیت استانها برای راه اندازی قرارگاه های سازندگی هستیم گفت: هدف از راه اندازی این قرارگاه ها این است که نسبت به رفع یک معضل خاص و گریبانگیر هر منطقه گام برداریم البته بیشتر فعالیت های خود را به صورت عام المنفعه پیش خواهیم برد.

محمدی تصریح کرد: با راه اندازی قرارگاه های گروههای جهادی در هر منطقه هر قرارگاه فعالیت های جهادی در استانهای مستقر در آن منطقه را مدیریت می کند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی بسیج سازندگی کشور گفت: با توجه به نیازهای کشور و فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه ویژه به عرصه های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی و گروههای جهادی عامل اصلی وهدف اصلی در اردوها را کمک به ترویج عرصه های اقتصاد مقاومتی قرار داده اند.

وی از تشکیل بانک اطلاعاتی مناطق محروم به عنوان یکی دیگر از اولویت های سازمان بسیج سازندگی نام برد و اظهار کرد: جمع آوری اطلاعات مربوط به روستاها و مناطق محروم برای تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها ضروری است.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی بسیج سازندگی کشور از پیگیری های سازمان بسیج سازندگی برای راه اندازی مجمع خیرین جهادی در سطح کشور خبر داد و گفت: برای پیشبرد سازندگی در کشور باید از ظرفیت خیرین استفاده شود. به عنوان نمونه یکی از دانشجویان اهل لرستان که در تهران سکونت دارد اخیرا توانست 90 میلیون تومان از یک خیر مقیم آمریکا که به ایران سفر کرده بود برای اجرای پروژ های محرومیت زدایی دریافت کند.

محمدی گروههای جهادی را به انجام برنامه های موثر خلاقانه توصیه کرد و افزود: به عنوان نمونه دانشجویان بسیجی دانشگاه صنعتی شریف پس از رایزنی با مسئولان آموزش و پرورش مناطق 9 و 10 تهران توانستند 40 نفر از دانش آموزان مستعد را تحت پوشش برنامه های مختلف خود از جمله برنامه های علمی قرار دهند و با این حال نهایتا 15 نفر از این دانش آموزان در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه 60 درصد از جمعیت گروههای جهادی را دختران تشکیل می دهند؛ اما از این جمعیت غافل هستیم اضافه کرد: باید برای دانشجویان جهادی دختر در اردوهای با برنامه داشته باشیم.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی بسیج سازندگی کشور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت های جهادی گفت: معظم له در سال 62 فرمودند که در کار جهادی نیازمند سرعت هستیم تا فرصت ها از دست نروند چون از دست رفتن فرصت ها موجب می شود که زمینه های مساعد دگرگون شده و بدخواهان فرصت کارشکنی پیدا کنند.


ارسال نظرات