خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان با بیان اینکه توسعه شهر اصفهان بدون حفظ میراث فرهنگی را نمی‌خواهیم، اضافه کرد: در این راستا تمام توان خود را در حوزه تعامل با مسئولان میراث فرهنگی به کار گرفته‌ایم و ضمن توجه به این امر پروژه‌های خود را اجرایی کرده ایم.
کد خبر: ۸۶۲۰۳۱۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان با بیان اینکه توسعه شهر اصفهان بدون حفظ میراث فرهنگی را نمی‌خواهیم، اضافه کرد: در این راستا تمام توان خود را در حوزه تعامل با مسئولان میراث فرهنگی به کار گرفته‌ایم و ضمن توجه به این امر پروژه‌های خود را اجرایی کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان تمام توان خود را برای توسعه فرهنگ، هنر، اقتصاد، روابط اجتماعی و روابط بین‌المللی شهر با توجه به آنچه در شرح وظایفش آمده است در دستور کار دارد، ابراز داشت: بر این اساس تا تاکنون این نهاد فعالیت‌های شایسته‌ای را در خصوص ایجاد مراکز فرهنگی، ورزشی و حتی حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی انجام داده است.

شهردار اصفهان بیان داشت: زمینه فروش صنایع دستی در هفته‌های فرهنگی اصفهان، حمایت از هنرمندان در خصوص خرید صنایع دستی و اختصاص صرف میدان نقش جهان و میدان امام علی (ع) به فروش صنایع دستی از جمله اقدات حمایتی شهرداری در این زمینه بوده است.

وی پیگیری جدی راه اندازی موزه هنرهای دستی و سنتی اصفهان با توجه به ظرفیت‌های موجود در این شهر را از اقدامات در دستور کار شهرداری دانست و افزود: با توجه اینکه شهر اصفهان موزه است اما با وجود بسترهای مناسب هنوز موزه صنایع دستی ندارد.

پیگیری صدور مجوز ایجاد پایانه صادرات صنایع دستی در شهر اصفهان

شهردار اصفهان با اشاره به پیگیری صدور مجوز ایجاد پایانه صادرات صنایع دستی در شهر اصفهان ابراز داشت: در حال حاضر فضای اجتماعی و اقتصادی برای صادرات از کشور باز شده است و از این رو باید استفاده کافی را در این زمینه داشته باشیم.

وی همچنین جدی گرفتن مصوبه هیات وزیران در خصوص ممنوعیت فروش صنایع دستی در اماکن تاریخی الزامی دانست.

جمالی نژاد با اشاره به نامگذاری یکی از پارک های اصفهان به نام صنایع دستی بارز این شهر گفت: شهرداری از هیچ گونه حمایتی از هنرمندان کوتاهی نخواهد کرد.

وی درباره برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر خلاق اصفهان نیز گفت: شهرداری اصفهان نخستین کلانشهر کشور است که در این راستا گام برداشته و سرمایه‌گذاران را برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در اصفهان فراخوانده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها