قاسمعلی حسنی گفت: آن قدر برنج وارداتی زیاد بوده که هنوز هم نوبت ورود برنج‌های ثبت سفارشات جدید نشده است
کد خبر: ۸۶۲۰۴۷۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، قاسمعلی حسنی، رئیس سابق بنکداران در رابطه با وضعیت بازار بیان داشت: همچنان بازار در رکود به سر می‌برد و هیچ تکانی هم نخورده، به طوری که به نظر می‌رسد مردم همچنان منتظرند تا ببینند نتیجه لغو تحریم‌ها چه اثری بر روی بازار خواهد گذاشت.

وی در رابطه با تغییر قیمت کالاها تأکید کرد: قیمت‌ها تغییر خاصی نداشته‌اند، تنها کالاهایی که مقداری افزایش قیمت داشته حبوبات به خصوص ماش است که بر روی هر کیلوی آن نزدیک 200 تا 300 تومان کشیده شده، اما در رابطه با سایر کالاها افزایش قیمتی نداشته‌ایم.

وی در رابطه با واردات برنج گفت: برنج‌های خارجی که تاریخ کمی از مصرف آن‌ها باقی مانده از 2300 تا  4100 تومان است. اما در کل انبارها هنوز از برنج خارجی خالی نشده است و به نظر بنده در چنین شرایطی اصلا نیازی به واردات نبود که متأسفانه بار دیگر دچارش شده‌ایم. من در تعجبم که دولت چرا مجوز واردات برنج را داده است.

حسنی تصریح کرد: هنوز از قبل مقدار زیادی برنج بر روی دست فروشندگان مانده است و خریدی از آن‌ها صورت نمی گیرد بنابراین واردات برنج در این زمان کار درستی نبود.

رئیس سابق بنکداران اظهار داشت: واردکنندگان به دلیل اشباع بازار از برنج مجبور هستند که آن را پس از ورود به داخل کشور در انبارها ذخیره می‌کنند، بنابراین آن چه که هم اکنون در بازار است برنج‌های قدیمی است.

ارسال نظرات