نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی در قالب "طرح همسفر تا بهشت" با حضور 200 زوج جوان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۰۵۰۹
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از پایگاه  پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مدیر مرکز فرهنگی اردوهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در حاشیه این مراسم گفت: این مراسم برای نوزدهمین بار و در قالب طرح همسفر تا بهشت برگزار می شود که به نوعی ترویج ازدواج آسان نیز محسوب می شود.

حسین جوادی با اشاره به هدف برگزاری این جشن عنوان کرد: ازدواج پیوند قلب هاست و در صورتی که جوانان در آغاز زندگیشان به پابوسی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) مشرف شوند، پیوندشان را استحکام بخشیده و ناگستنی می کنند.

وی افزود: طرح همسفر تا بهشت از ۲۲ دی ماه آغاز و تا ۱۷ اسفندماه سال جاری ادامه داشته و در سال آینده نیز از ۲۲ فروردین لغایت ۲ خرداد ماه ادامه خواهد داشت که در طول این دوره ۱۸ کاروان متشکل از دانشجویان و اساتید دانشگاه، در مشهد حضور خواهند داشت.

مدیر مرکز فرهنگی اردوهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های سه روزه ویژه کاروان‌های زوج‌های دانشجو عنوان کرد: برنامه‌های ما در این بازه زمانی حضور در حرم مطهررضوی و استفاده از برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی است.

وی حضور مشاوران در هتل‌های محل اسکان زوج‌های دانشجو را قابل توجه دانست و گفت: در هتل‌های محل استقرار زوج‌های دانشجو مشاورینی جهت ارائه مشاوره به زوج‌های جوان وجود دارند که در صورت نیاز زوجین می‌توانند از مشاوره و راهنمایی آنان استفاده کنند.

جوادی ادامه داد: علاوه بر زیارت، فعالیت های آموزشی در زمینه مهارت های زندگی، سبک زندگی اسلامی، شناخت و معرفت زن و مرد نسبت به همدیگر، تعارض والدین و مسابقات فرهنگی و معرفتی از دیگر برنامه هایی است که ویژه زوجین برگزار می شود.

گفتنی است تلاوت قرآن مجید، تواشیح و هم خوانی گروه رضوان، قرائت پیام مقام معظم رهبری خطاب به زوجین، ذکر توسل و سخنرانی از برنامه های این مراسم بود که در رواق مبارکه دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها