معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد:

قرارگاه خاتم الانبیا در 26 استان اساسی ترین پروژه‌های مورد نیاز کشور را در دستور کار دارد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مقام معظم رهبری در سال 1374 فرمودند: «شاید روز برسد که دیگر ا ما نفت نخرند»؛ اقدامات انجام شده در قرارگاه خاتم الانبیا در راستای توجه به این هشدار و الگوی مناسب از اعتماد به نفس،و در یک کلام، نمادی از «اقتصاد مقاومتی» است.
کد خبر: ۸۶۲۰۵۳۷
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: معاون سابق سیاسی امنیی استاندار یزد در راستای توضیح نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقتصاد مقاومتی در مصاحبه ای اختصاصی گفت: سپاه بعد از پیروزی در دفاع مقدس در چند حوزه استراتژیک و با هدف عمق بخشی به استحکام درونی کشور حرکت جهادی را طراحی و پیگیری نموده است .

غلامحسین دشتی بیان کرد: سپاه با توجه به مسئولیت همه جانبه خود که بعد از انقلاب بر اساس مبانی و اندیشه های الهی امام و هدایت های رهبری و نیز ماموریتی مشخص که در قانون اساسی به وی محول و برای آن تعریف شده است، نهادی فرهنگی، معنوی، دفاعی، حامی نظام اسلامی و مردم و یاری دهنده دولت در تمام برنامه های کلان مورد نیاز انقلاب است.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: در حوزه دفاعی بنا بر فرمان و تاکید امام  انقلاب(ره) در وصیت های خود، مبنی بر خود کفایی و تقویت بنیه دفاعی کشور با اتکا بر ظرفیت های داخلی، سپاه با برنامه ریزی کلان در حوزه تربیت و سازمان دهی نیروهای عظیم انسانی، اعم از پاسداران و بسیجیان، امروز از گسترده ترین گنیجیه دفاعی داوطلب در قالب هزاران گردان دفاعی در سطح کشور برخوردار می باشد.

گام سپاه در حوزه سازندگی کشور

وی گفت: سپاه پاسداران در حوزه سازندگی، با هدف تقویت حس اعتماد ملی در ساخت و سازندگی کشور، با تاکید بر ظرفیت های علمی، نیروی انسانی و نیز امکانات داخلی، حرکت گسترده ای را با بهره گیری از تجربیات دفاع مقدس، ظرفیت های گسترده دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی و نیز بهره گیری از ظرفیت های مدیریتی و اجرایی کشور، با شرکت در پروژه های کلان تا کنون بیش از 2000 پروژه زیر ساختی در بخش هایی مانند ریل سازی، گسترش جاده ای کشور، تامین انرژی، ساخت پل، تاسیس و گسترش شبکه های آب و گاز و بزرگراه ها را به انجام رسانده است که افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی نمونه ای تمام نما از موفقیت این نهاد در اجرای ابر پروژه ها می باشد.

دشتی اذعان کرد: هم اکنون نیز 9 پروژه با سرمایه گذاری25 میلیارد دلار و با پیشرفت 85 درصد در دست اجرا است که به یاری خداوند تا دوسال آینده با تزریق حدود 2 میلیارد دلار، صرفه جویی معادل 40 میلیارد دلار برای میهن اسلامی در بر خواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی سابق استاندار یزد گفت: این مجموعه اقدامات که فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در آن ها خودنمایی می کند؛ در شرایط تحریم به صورت عام و تحریم سپاه به صورت خاص در  بخش های صنعتی، مالی و تجاری به انجام رسیده است؛ هم اکنون نیز حدود 150 پروژه در بخش های مختلف در حال اجرا می باشد.

وی افزود: قرارگاه خاتم الانبیا ورودی به پروژه های خُرد و برخی پروژه های غیر زیرساختی نظیر برج ها و استخراج معادن ندارد.

غلامحسین دشتی اظهار کرد: قرارگاه خاتم الانبیا هم اکنون نیز در 26 استان کلیدی و مهم، در راستای اجرای طرح حای محرومیت زدایی چون مهار آب های روان را که از اساسی ترین پروژه های مورد نیاز کشور است، در دستور کار خود قرار داده است.

این تحلیلگر سیاسی بیان کرد: مدیران سپاه با به کار گیری 150 هزار نیرو به صورت مستقیم و به میزان تقریبی 4 برابر از این تعداد به صورت غیر مستقیم، مجموعه های موجود در کشور  و امورهماهنگ کننده ساخت و ساز را مدیریت می کنند.

دشتی گفت: مجموعه پیمانکارانی که در پروژه های گوناگون با قرارگاه خاتم الانبیا همکاری دارند؛ تعدا 5 هزار پیمانکار می باشند که این امر دست بسیاری از پیمانکاران خارجی را از منابع داخلی کشور کوتاه می کند.

سپاه، گوش به فرمان رهبر

وی در آخر بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال 1374 فرمودند: «شاید روزی برسد که دیگر از ما نفت نخرند»؛ این هشدار استراتژیک بود که 20 سال از زمان آن می گذرد؛ اقدامات انجام شده در قرارگاه خاتم الانبیا نمونه ای از توجه به این هشدار و الگوی مناسب از اعتماد به نفس، شهامت در انجام کارهای بزرگ، مدیریت نهادی، تأکید بر ظرفیت های داخلی و بهره گیری از مجموعه امکانات موجود در توسعه کشور، و در یک کلام، نمادی از «اقتصاد مقاومتی» می باشد.

معاون سیاسی امنیتی سابق استاندار یزد تصریح کرد: امید است با توجه به اینکه اکنون، چارچوب قانون اقتصاد مقاومتی تجربیاتی موجود در این زمینه و نیز عزم دشمنان ما در ایجاد مشکل و محدودیت ها در راستای استحکام داخلی و مشارکت ملی، شاهد اقداماتی موثر در جهت تقویت و عمق بخشیدن به شعار دولت و ملت، همدلی و هم زبانی انجام دهیم و با برداشتن گام های موثر محدودیت هایی نظیر کاهش قیمت نفت و دیگر ترفندهای سیاسی و اقتصادی صادره از سوی دشمنان داخلی و خارجی را به بزرگ ترین فرصت برای پیشرفت کشور تبدیل نماییم.

عصرسیاست،

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار