خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بازدید از مؤسسه راه فرشتگان تأکید کرد:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مسئولان و حوزه علمیه پاسخگوی نیازهای معیشتی و تربیتی کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست باشند.
کد خبر: ۸۶۲۰۵۵۷
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در بازدید از مؤسسه راه فرشتگان، بر حفظ کرامت نوجوانان و جوانانی که در این مجموعه زندگی می‌کنند تأکید کرد و گفت: استفاده از اصطلاح رایج «شیرخوارگاه» برای مجموعه‌هایی که در آن‌ها نوجوانان و جوانان زندگی می‌کنند باید تغییر پیدا کند چرا که بسیاری از آن‌ها در مدارج بالای تحصیلی قرار دارند و استفاده از این اصطلاح برای آن‌ها به دور از کرامت است.

 وی تأکید کرد: همه کودکان، نوجوانان و جوانانی که در چنین مجموعه‌هایی زندگی می‌کنند فرزندان این انقلاب و کشور هستند و باید رفع سریع مشکلات آن‌ها به ویژه در زمینه‌های معیشتی در دستور کار مسئولان قرار گیرد و امکانات مورد نیاز برای رشد و تعالی آن‌ها فراهم گردد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که کار تربیتی فرزندانی که در این مجموعه زندگی می‌کنند برای بنده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: بنده آمادگی دارم فرصتی را برای کار تربیتی این کودکان و نوجوانان اختصاص دهم تا در یک فضای صمیمی و دوستانه مشکلات آن‌ها را در حوزه مسائل دینی برطرف نمایم.

رفع سریع نیازهای معیشتی و تربیتی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست

 امام‌جمعه قزوین حضور جدی حوزه علمیه در مؤسساتی نظیر راه فرشتگان را ضروری دانست و تأکید کرد: حوزه علمیه باید با شناسایی نیازها و وضعیت موجودِ چنین مجموعه‌هایی، کار تربیتی کودکان، نوجوانان و جوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست را برعهده گیرد.

 علی‌اصغر عاملیان، مدیر عامل مؤسسه راه فرشتگان هم ضمن قدردانی از حضور نماینده ولی‌فقیه در این مجموعه با بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در مؤسسه راه فرشتگان، گفت: در حال حاضر 57 نفر پرسنل در این مجموعه فعالیت دارند که 11 نفر از آن‌ها از نیروهای بهزیستی هستند و سایر پرسنل به استخدام مؤسسه درآمده‌اند.

 وی تصریح کرد: برای تربیت صحیح‌تر فرزندانی که در این مجموعه زندگی می‌کنند نیازمند حضور روحانیون هستیم و از حوزه علمیه تقاضا داریم شرایط را برای حضور روحانیون خانم و آقا فراهم نماید.

رفع سریع نیازهای معیشتی و تربیتی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست

 گفتنی است مؤسسه خیریه راه فرشتگان مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست است. ساختمان آن در سال ۱۳۸۶ با سفر پربرکت رهبر معظم انقلاب در شهر قزوین از محل کمک‌های معظم له تأمین و افتتاح گردید و زمین مؤسسه از موقوفات حاج رمضان خوئینی است.

 در این مراکز فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در رده‌های سنی شیرخوار و نوپا، اعم از پسران و دختران در رده‌های سنی ۶ تا ۱۲ سال و دختران و پسران دانشجو و بزرگسال و همچنین مددجویان پسر و دختر ۱۲ تا ۱۸ سال زندگی می‌کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها