نخستین شماره مجموعه تحلیلی «مطالعات رسانه ای» با موضوع بررسی نهضت حسینی از منظر ارتباطی از سوی شبکه تحلیلگران رسانه ای به صورت نسخه الکترونیکی منتشر شد.
کد خبر: ۸۶۲۰۵۶۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، این مجموعه شامل یادداشت ها و نوشتارهای تحلیلی است که محرم و صفر امسال از سوی دانش آموختگان رشته ارتباطات و فعالان رسانه ای به رشته تحریر درآمده است.

 در شماره نخست «مطالعات رسانه ای» که شامل 20 مقاله و یادداشت است کارشناسان حوزه ارتباطات نگاهی از دریچه رسانه به جلوه های بدیع پیام نهضت حسینی داشته اند و در آن کارکردهای رسانه ای روضه ها، بازنمایی مفاهیم مرتبط با محرم و صفر در موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی، واکاوی ارتباطی هیئت ها و آیین تعزیه خوانی و همچنین شبهات و شایعات مرتبط با نهضت حسینی در فضای مجازی را مورد بررسی قرار داده اند.

در مقدمه این مجموعه می خوانیم: «این رسانه ها هستند که در دنیای امروز "واقعیت" ها را می سازند، تعریف و تبیین می کنند و به شکل گیری باورها براساس آن کمک می کنند. در چنین شرایطی نیاز به بازشناخت واقعیتی است که در الگوریتم های رسانه ای تغییر یافته است و این توان تحلیلی، می تواند مخاطب امروزین را در برابر جادوی رسانه ها توانمندتر سازد. این بازشناسی واقعیت ها که در این مجموعه مبتنی بر دانش ارتباطات و رسانه مدنظر نویسندگان بوده است، نگاهی دارد به نهضت عاشورا و اربعین حسینی که در قاب رسانه ها روایت های متفاوتی پیدا کرده است.»

نخستین شماره مجموعه «مطالعات رسانه ای» به صورت نسخه الکترونیکی و در 100 صفحه با فرمت pdf به سردبیری سید ناصر نعمتی منتشر شده است. غلامرضا بنی اسدی، ماهان صفایی، مصطفی انتظاری، عادل نجفی، فاطمه آستانی، مریم محمدپور، سید علی حسینی، هدی عطایی، رضا رسولی ترشیزی، فاطمه سهامی و فاطمه تیلونتن در تهیه مطالب این مجموعه همکاری کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها