خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سربیشه خبر داد:

اعزام بیش از 120 گروه جهادی به مناطق محروم در سال جاری

مسئول بسیج سازندگی سربیشه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 126 گروه جهادی در قالب اردوهای جهادی یک روزه و 7 الی 10روزه به مناطق محروم شهرستان جهت خدمات رسانی اعزام شده اند.
کد خبر: ۸۶۲۰۶۸۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

نینوایی مسئول بسیج سازندگی سربیشه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 126 گروه جهادی در قالب اردوهای جهادی یک روزه و 7 الی 10روزه به مناطق محروم شهرستان جهت خدمات رسانی اعزام شده اند.

وی عنوان کرد : در جهت کمک به سازندگی و محرومیت زدایی با اجرای اردوهای یک روزه حلقه های صالحین در عرصه های جمع آوری محصول ، هرس ، واکسیناسیون و غرس نهال صورت می گیرد.

مسئول بسیج سازندگی سربیشه افزود: همچنین در جهت کمک به سازندگی، محرومیت زدایی و اجرای عرصه های فرهنگی ـ آموزشی، اقتصاد مقاومتی و عزیمت گروههای جهادی به روستاها و مناطق محروم در قالب اردوهای 7 الی 10روزه در مجموع یک هزار و 610 نفر در این گروه ها شرکت کرده اند.

نینوایی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 9 تیم بهداشتی درمانی به روستاهایی از جمله چاه شولک، بیشه و هنگر در بخش درح و چشمه رج ، نصرآباد در بخش مود و روستاهای چاخو ، شهید اصفهانی ، قنبر و شیرگ در بخش مرکزی اعزام شده اند که تعداد 366 نفر از اهالی این روستاها به صورت رایگان ویزیت و دارو هم به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفته است .

وی بیان کرد: بر اساس تفاهم سازمان بسیج سازندگی با سازمان نهضت سواد آموزی در جهت اجرای طرح سواد آموزی (با اولویت کشاورزان و افراد فعال در طرح های اقتصاد مقاومتی) در جهت شناسایی بی سوادان بسیج سازندگی تاکنون موفق به شناسایی تعداد20 نفر بی سواد در روستاهای شهرستان شده است که بلافاصله بعد از شناسایی افراد بی سواد کار آموزشی آنها توسط 4 نفر از بسیجیان به عنوان مربی در روستاهای درح، نازدشت ، تاجمیر و شهر سربیشه شروع شده است.

مسئول بسیج سازندگی سربیشه افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون بسیج سازندگی به37 طرح اقتصاد مقاومتی شامل پرورش شتر مرغ ، ماکیان ، پرورش دام سبک و سنگین ، گیاهان دارویی و غیره تسهیلات پرداخت نموده است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی شامل اسانس گیری ، احداث بارگاه زرشک ، بافندگی و فرآوری لبنیات هم به 17 طرح جهت راه اندازی تسهیلات پرداخت نموده است که با راه اندازی این طرح ها تعداد 21 نفر مهاجرت معکوس به روستاها را به دنبال داشته است .

نینوایی درادامه از تشکیل 10هسته طرح تعالی همگام با کشاورز در روستاهای شواکند ، هریوند ، اسکیونگ ، درح ، چشمه رج و چاه رزمندگان خبر داد که در این هسته ها کشاورزان با روش های اصولی تغذیه و نحوه کاشت ، داشت و برداشت گندم و هرس درختان مثمر بخصوص زرشک آشنا می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها