رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: این گستردگی و تنوع در بسیج، بسیجیان را از وظیفه مهم و خطیر و اجرای فرمان حفظ آمادگی رزمی غافل نکرده است و بحمدالله امروز بسیج در اوج آمادگی به سطح بی‎سابقه‎ای از توان رزمی رسیده است.
کد خبر: ۸۶۲۰۶۹۲
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  خبرگزاری بسیج، متن کامل سخنرانی سرتیپ بسیجی محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در محضر امام خامنه ای، قرائت کرد در ذیل آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
خدا را شکر که بار دیگر توفیق زیارت مولایمان سلاله پاک حضرت رسول الله (ص) را نصیب بسیجیان کرد.
 
به فضل پروردگار در پرتو توجه به تدابیر حکیمانه تان مبنی بر توسعه بسیج در تمامی اقشار با شیوه های علمی و برنامه ریزی شده و با همت بلند ملت بصیر و مومن و انقلابی مان، امروز بسیج در همه اقشار گسترش یافته و با حضور پرنشاط در همه ی عرصه های حیات اجتماعی بستر تحقق خواسته ی امام راحل عظیم الشان (ره) مبنی بر استراتژی دفاع همه جانبه را محیا ساخته است و بسیجیان امروز از قله های مرز غربی در سرمای تا چهل درجه زیر صفر تا دشت های مرز شرقی در گرمای تا ۵۰ درجه بالای صفر و از عمق دانشگاهها در عرصه تحول علوم انسانی و تا سطح پایگاهها در حلقه های تربیتی و امر به معروف و نهی از منکرو از حوزه های لطیف هنر شعر و تأتر و سینما تا عرصه کار و تولید و کارآفرینی در حال دفاع از انقلاب اسلامی خودشان هستند.
 
تنوع عرصه های حضور بسیجیان، وقتی با ابتکارات و جوشش های مردمی خلاقانه در هم می آمیزد و ارائه گزارش از عملکرد این مجموعه عظیم مردمی را سخت و شاید ناممکن می کند.
 
این گستردگی و تنوع، بسیجیان را از وظیفه مهم و خطیر و اجرای فرمان حفظ آمادگی رزمی غافل نکرده است. بحمدالله امروز بسیج در اوج آمادگی به سطح بی سابقه ای از توان رزمی رسیده است.
 
سازماندهی ۴۲۰۰ گردان عاشورا و ۱۸۰۰ گردان الزهرا (س) در مساجد با مأموریت دفاع از کوی و برزن، حفظ امنیت محلی و دفاع مسطح از همه ی سرزمین با دستان مردم همان منطقه را تضمین کرده است.
 
با هدایت ساختار کارآمد تیپ ها و لشکر های بسیجی و مردم پایه و بکارگیری ۵۰۰۰ مربی نظامی آموزش دیده و با تجربه  ۲۳۰۳ گردان رزمی و امنیتی با قابلیت انعطاف عملیاتی و فرا سرزمینی سازماندهی شده است ۴۸۵ گردان امام حسین (ع) ۱۷۵ گردان امام علی (ع) ۱۲۰ گردان کوثر و ۱۵۴۳ گردان بیت المقدس که امروز فرماندهان آن توفیق شرفیابی یافته اند توانمندی بی نظیری است که به مردم خوبمان آرامش می بخشد و خواب را از چشم دشمنان می رباید.
 
مفهوم ۲۳۰۳ گردان رزمی آماده بسیج در یک مقایسه آشکار می شود و آن اینکه تعداد کل گردانهای بسیج دردفاع مقدس هیچگاه به مرز ۳۰۰ نرسید.
 
این نیروی عظیم پر انگیزه و داوطلب جهاد که اگر فرمان صادر شود تا ۱۰ برابر این قابل سازماندهی و توسعه فوری است تهدیدی برای طالبان صلح و عدالت محسوب نمی شود؛ چراکه ایران از آن دسته کشورها نیست که تا در محاسبه توان رزمی کفه خود را سنگین می بیند به فکر تجاوز به دیگران می افتند. این نیروی عظیم و بی بدیل چون ذوالفقار علی در غلاف تقوی و حلم است و قبضه اش در دست هیچکس جز نایب امام زمان ولی فقیه عادل و حکیم به جنبش در نیامده و نخواهد آمد.
 
آقا جان با وجود اینهمه آمادگی و شوق و شور در تداوم راه شهیدان و ایستادگی در مقابل مستکبران مردم گله دارند، بسیجیان شکایت می کنند که چرا بعضی ها دوره ما را با دوره ی امام حسن (ع) اشتباه گرفته و دم از تعامل و صلح با ظالمان می زنند. کجای این ملت شبیه مردم آن دوران است.
 
پیرمردهاشان همچون سرداران همدانی و تقوی و حاج عبدالله اسکندری وپیشمرگ غیور کرد اشک شیرین سر دشتی برای شهادت صف کشیده اند  چرا که خود را مغبون و جاماندگان قافله عشق می دانند و نگرانند که مبادا در بستر بمیرند و از فیض شهادت بی نصیب بمانند.
 
نوجوانان و جوانان شان مثل  گلدوی، آسوده، بزی و کیخا تروریست های انتحاری دست پرورده آمریکا را بعد از شناسایی در آستانه ورود به مساجد و حسینیه ها در بغل می گیرند و خود تکه تکه می شوند تا به مردم آسیبی نرسد؛ عرب مان  جوان بسیجی خرمشهری علی منیعات است که وقتی زیارت کربلا می رود می بیند جبهه آنجا نیاز دارد همان جا بدون هیچ تشریفاتی به جبهه می‌رود ماهها در آنجا می جنگد و حماسه های بزرگی می آفریند. جمع بزرگی از فرماندهان عراقی که برای تجلیل از قهرمانی های او به خرمشهر آمده بودند و چه تعریف ها که نمی کردند.
 
اهل سنت این مرز و بوم  شهید محمد دُرزاده بلوچ است که وقتی تروریست های آمریکایی ماشین با ۶۰۰ کیلو مواد منفجره را در چند متری پایگاهش در صفر مرزی منفجر می کنند و نیمی از پایگاه فرو می ریزد تا رسیدن نیروهای کمکی ساعت ها یکه و تنها مقاومت می کند و اجازه نفوذ به پایگاه را به جمع زیادی از تروریست ها که با تسلیحات مجهز از آن سوی مرز حمله ور شده بودند نمی دهد.
 
مردمی که جوان کردشان شیر شاهو، جلال بازیار مریوانی و بسیجی دلاور فاتح قله جاسوسان شهید مصطفی ملای سردشتی است.
 
ملتی که آذری زبانشان شهیدان نقشی و شعبان هستند که در هنگام حمله ی تروریست های تکفیری به اربیل عراق در یک رزم حماسی هیمنه و رعب دشمن را درهم می شکنند و معجزه آسا این شهر را از خطر سقوط حتمی می رهانند.
 
نمی خواهم بگویم ملتی بی عیب و نقصیم، همانطورکه فرموده اید ضعف هایی داریم که باید جبران کنیم مثل اصلاح الگوی مصرف، مثل اصلاح سبک زندگی اما تشبیه چنین ملتی استوار که در همه ی صحنه ها در مقابل دشمن با بصیرت و ایثار ایستاده اند و سختی ها را تحمل کرده و می کنند به مردم دوران امام حسن(ع) یک ظلم آشکار است. ملت ما عمری یا لیتنا کنا معک نخواند و هیهات منا الذله را زمزمه نکرده اند که در وقت آزمون چون یاران بی وفای کوفی از کار درآیند.
 
این روزها هرجوانی به ما می رسد پیش از آنکه حرف بزند می دانیم چه می خواهد، مرا به سوریه، عراق و لبنان و یمن و فلسطین اعزام کنید. این اشتیاق برای جهاد و شهادت در جوانان بود اما پس از آنکه چند شهید از آن دیار رسید چندین برابر شده چرا چنین ملتی را که برای شهادت از هم سبقت می گیرند دست کم می گیریم.
 
دشمنان مستکبری که در همه ی عرصه ها از ملت ما شکست خورده اند و امروز به نفوذ چشم دوخته اند، بدانند ملت ایران شمشیر زنان بی بصیرتی نیستند که با ابراز محبت دروغین و دیدن قرآنهای سر نیزه خود را ببازند و میدان را به دشمن واگذار کنند اگر آمریکا برای فرار از تکرار شکست ها از ملت ایران در بازی نفوذ وارد شده است بداند که ملت ایران بصیرت انقلابی شان از ضرب شمشیرشان خیلی قوی تر است و در این میدان چنان آمریکارا تحقیر و بر زمین خواهند زد که دیگر از جایش برنخیزد.
 
استراتژی ۲۳۰۳  گردان که فرماندهانشان به نمایندگی از صدها هزار رزمنده برای تجدید بیعت آمده اند از نام گردانها معلوم است. غسل شهادت در فرات زیارت مقتدا در کربلا و نجف نماز پیروزی در بیت المقدس شریف.
 
اینها آمده اند بگویند ای امام و ای مقتدای ما؛ جان و مال و آبرو و فرزند و اهل و خاندانمان فدای یک لحظه عمر ولایت. آمده ایم تا بگوئیم تا آخرین نفس، تا آخرین نفر و تا آخرین قطره خون پای بیعتمان با شما و عهدی که با شهیدان بسته ایم ایستاده ایم و تا نابودی کفر و شرک و ظلم از پا نخواهیم نشست.
 
از اینکه توفیق شرفیابی دادید صمیمانه سپاسگذاریم.
ارسال نظرات