فردا ۲۴ دی‌ماه در کتابخانه ملی؛

آئین نکوداشت اولین رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی از برگزاری آئین نکوداشت دکتر عباس شیبانی، اولین رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۰۷۰۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید نوروزی، مدیر روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی، با اعلام خبر برگزاری آئین نکوداشت دکتر عباس شیبانی، اولین رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت: به همین مناسبت رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور دکتر محمد رئیس‌زاده، در قالب تقدیرنامه‌ای از زحمات این چهره فرهیخته تقدیر و تشکر خواهد کرد؛ این مراسم فردا ۲۴ دی‌ماه در سالن اصلی کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

دکتر عباس شیبانی (زاده ۱۳۱۰ در تهران)، پزشک و سیاست‌مدار ایرانی و عضو شورای شهر تهران است.

وی در سال ۱۳۳۰ وارد دانشگاه شد و ۱۸ سال بعد - در سال ۱۳۴۸ - با مدرک دکترای پزشکی فارغ التحصیل شد؛ او از پیش از ورود به دانشگاه، وارد مبارزه با رژیم پهلوی شد و به همین دلیل، ۹ بار دستگیر و جمعا مدت ۱۳ سال در بازداشت به سر برد؛ دکتر شیبانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از سوی حضرت امام به عضویت شورای انقلاب منصوب شد و از جانب مردم تهران به نمایندگی مجلس خبرگان بررسی قانون اساسی و پنج دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و هم اکنون نیز عضو شورای شهر تهران است؛ وی از معدود مبارازان مسلمانی است که از دوران نهضت ملی شدن نفت تا نهضت امام خمینی، حضوری فعال داشته، در کنار آن از فعالان جنبش دانشجویی در این دوران طولانی بوده است.

شیبانی، در مقام یک رجل سیاسی از جمله افرادی است که خاطرات زیادی از دوران اول انقلاب دارد؛ اما ترجیحش در این سال‌ها حضور در شورای شهر تهران بوده است؛ او پس از انقلاب در دولت شورای انقلاب، علی‌رغم رشته تحصیلی خود، وزیر کشاورزی شد.

بخشی از مسئولیت‌های وی، عضو شورای انقلاب در سال ۱۳۵۷، عضویت مجلس خبرگان قانون اساسی در سال ۱۳۵۸، نماینده ۵ دوره مجلس شورای اسلامی (اول تا پنجم)، وزیر کشاورزی شورای انقلاب، عضو و رئیس هیئت امنای ارزی، مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی و رئِیس دانشگاه تهران و علوم پزشکی است.

گفتنی است؛ پاکدستی و صداقت دکتر عباس شیبانی، در طول سال‌ها خدمت به مردم زبانزد بوده و معرفی و شناساندن اینگونه افراد به پزشکان و مردم موجب افزایش اعتمادسازی در جامعه است.
ارسال نظرات