معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی مطرح کرد
معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی گفت: بیش از 127 هزار نفر در استان مرکزی شاغل هستند که از این تعداد تنها 30درصد را جوانان شامل می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۰۸۰۵
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، مرتضی امیدی در جلسه ساماندهی امور جوانان استان مرکزی با اشاره به بحث اشتغال پایدار برای جوانان در استان اظهار داشت: توجه به اشتغال جوانان یکی از وظابف مهم واساسی ستادساماندهی امور جوانان استان است.

وی افزود: جوانان به عنوان سرمایه ملی و نیروی اساسی تولید و رشد اقتصادی محسوب می‌شوند و از آنجا که بیشتر جمعیت کشور را جوانان شامل می‌شوند باید تلاش شود تا زمینه اشتغال و ورود جوانان به بازار کار را فراهم سازیم.

معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی تصریح کرد:دسترسی به اشتغال پایدار یکی از نیازهای اساسی جوانان بوده و فراهم نمودن بستر مناسب برای دسترسی به این مهم از وظایف اساسی دولت ها و خانواده ها محسوب می‌گردد.

امیدی با اشاره به تعداد جوانان استان گفت: براساس آمار جمعیت جوان استان مرکزی 433 هزار و 551 نفر است و نرخ باسوادی در میان این قشر 97 درصد است اما مشکلی که با ان مواجه هستند نبود اشتغال و کسب درآمد است.

وی افزود: بی شک یکی از سرمایه های مهم برای رسیدن به توسعه پایدار و بالندگی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، نیروی جوان و فعال کشور است و کشور نیز در این راستا ازهجوم امواج اقتصادی و فرهنگی حاصل از معضل بیکاری مستثنی نبوده بلکه به دلیل ترکیب جمعیت در معرض آسیب‌های شدیدتری نیز قرار دارد.

معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی تصریح کرد: تعداد شاغلین استان 127 هزار و 300 نفر است که از این میزان سهم اشتغال جوانان تنها 30 درصد است و 65 درصد جوانان استان نیز بیکار هستند.

امیدی با اشاره به نرخ بیکاری در استان مرکزی گفت: براساس آمار نرخ بیکاری در استان مرکزی در سال گذشته 12.7 درصد است که نشان از رشد بیکاری به ویژه در میان جامعه جوان استان دارد.

وی افزود: پایین بودن تقاضای نیروی کار به دلیل کم بودن ظرفیت‌های تولیدی، عدم تمایل استفاده کارفرما از جوانان نداشتن مهارت و عدم تطبیق رشته‌های تحصیلی با بازار کار از دلایل مهم در عدم موفقیت جوانان در دست یابی به کسب و کار مناسب است.

معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی تصریح کرد: افزایش مهارت اقتصادی و افزایش آگاهی جوانان و اشاعه فرهنگ کار در بین جوانان را می توان به عنوان راهکاری مناسب رفع مشکل بیکاری جوانان است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات