سخنگوی سازمان سنجش از دانشجویان معترض به حذف بند استخدام از دانشگاه صنعت نفت خواست، درخواست خود را به سازمان سنجش ارسال کنند تا این سازمان موضوع را پی‌گیری کند.
کد خبر: ۸۶۲۰۸۲۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین توکلی  در پاسخ به این سؤال که آیا اقدام وزارت نفت مبنی بر لغو بند استخدامی دانشجویان صنعت نفت که یکی از شرایط جذب آنها در ابتدای انتخاب رشته بوده است، قانونی است گفت: بهتر است یکی از این دانشجویان شرایط پیش آمده را به صورت دقیق نوشته و در اختیار روابط عمومی سازمان سنجش قرار دهد تا بخش اجرایی این سازمان موضوع را پی‌گیری کن

وی با تأکید بر این که از اعتراض دانشجویان دانشگاه نفت و مشکل اخیر آنها بی‌‌خبر است گفت: ابتدا باید به صورت دقیق مشخص شود که مشکل چیست تا بتوان در مورد آن اقدام کرد.

بنا به این گزارش، در حالی که یکی از امتیازات ویژه دانشگاه صنعت نفت که در دفترچه سازمان سنجش هنگام انتخاب رشته  قید شده ، " اولویت استخدام در شرکت‌های تابعه وزارت نفت، پس از پایان موفقیت آمیز تحصیلات، مطابق با مقررات و آیین نامه‌های مصوب وزارت نفت" است، کریم سلحشور؛ معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت وزارت نفت اعلام کرد "اولویت استخدام حذف شده است".

همین موضوع موجب شد تا دانشجویان دانشگاه نفت برای اعلام اعتراض خود در سه شهر آبادان، اهواز و تهران هشت روز در دانشکده‌های خود تحصن کنند؛ در این مدت آنها علاوه بر اینکه از رفتن بر سرجلسه امتحانات خودداری کرده‌اند، در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

بیژن نامدار زنگنه؛ وزیر نفت نیز اخیراً اعلام کرده است: "استخدام در وزارت نفت حسب نیاز انجام می شود و باید به خدمت افراد نیاز باشد تا استخدام صورت پذیرد.  علاوه بر نیاز، باید صلاحیت افراد از نظر هسته‌های گزینش هم احراز شود و همچنین باید افراد استخدام شده از حداقل سواد هم برخوردار باشند."

بعد از این گفته‌های زنگنه، دانشجویان معترض دانشگاه صنعت نفت،‌ نهضت «من یک بی صوادم» را راه اندازی کردند. آنها قرار است روز شنبه با حضور در تهران در مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع آرامی را داشته باشند.

ارسال نظرات