آئین تجلیل از منصور پورحیدری پیشکسوت فوتبال کشورشامگاه چهارشنبه با حضور جمعی از پیشکسوتان فوتبال و مسئولان دستگاههای اجرایی وشرکت های صنعتی در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۰۹۸۳
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
خبرگزاری بسیج،مرکزی : گروه ورزشی

حسن روشن فوتبالیست اسبق تیم ملی، محمود فکری و استاد حاج رضایی و جمعی از فوتبالیست های برتر کشورنیز در این مراسم که به همت باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک برگزار شد، حضور داشتند.
در این آئین که علی فرزند منصور پورحیدری نیز حضور داشت، پیام این پیشکوت فوتبال خطاب به مردم اراک قرائت شد و از فوتبالیست های برتراین شهر نیز تجلیل شد.
پورحیدری پیشکسوت فوتبال ایران که مدتی است به دلیل بیماری دیابت واختلالات ریوی در بیمارستان ایرانمهرتهران بستری است، چندین سال نیز به عنوان مدیرفنی و مشاور فوتبال در اراک حضور داشته است.
مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در این آئین گفت: فوتبال اراک به نوعی به منصور پورحیدری گره خورده و باشگاه این تیم تعهداتی که در سالهای گذشته داشته به آن پایبند است و مطالبات آقای پورحیدری را می پردازد.
مجید پورعطار افزود: فوتبال هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای شهر است و تیم آلومینیوم متعلق به همه مردم اراک است و ما خود را امانتدار و خدمتگذار باشگاه می دانیم.
وی اظهار کرد: فوتبال اراک از عناصر هویت بخش و پیوند دهنده مردم این شهر است و برای رسیدن به افتخارات علاوه بر حمایت های ایرالکو می بایست یک اراده در سطح استان برای هدایت، حمایت و همراهی این تیم برای رساندن به جایگاه شایسته آن وجود داشته باشد.
وی با باین اینکه، سیمای شهر اراک و نام و شان آن هیچ تناسبی با آنچه باید باشد ندارد، اظهار کرد: نمونه مشکلات ورزش فوتبال است که استان مرکزی حتی یک تیم در لیگ برتر ندارد؛ در حالی که استعداد واستحقاق داشتن دو تیم در لیگ برتر را دارد.
مدیرعامل شرکت ایرالکو گفت: زمانی که کارم را دراین شرکت از تابستان امسال آغاز کردم براساس مصوبه ای، انحلال باشگاه فرهنگی ورزشی ایرالکو مطرح شده بود اما با ورودم این مصوبه ابطال شد و باشگاه را نگه داشتم و حمایت ما از ورزش به طور عام و فوتبال به طور خاص است
وی خاطرنشان کرد: شهر اراک پایتخت صنعتی ایران است چون هم پایه توسعه و صنعت برای اولین بار در ایران توسط امیر کبیر گذاشته شد و هم ایرالکو نخستین شرکت تولید کننده آلومینیوم در خاورمیانه با 48 سال سابقه فعالیت است.
مجید پورعطار افزود: سرزمین اراک بیش از یک چهارم نخبگان کشور را تقدیم کرده و پدر بسیاری از علوم برجسته از این منطقه برخاسته اند و حق بزرگی برگردن مملکت دارد.
پورعطار با بیان اینکه صنعت تاکنون نتوانسته نقش خود را به طور جدی در خصوص مسئولیت اجتماعی انجام دهد، اظهار کرد: در ایرالکو علاوه بر فوتبال پنج هزار نفر نیز تحت پوشش فعالیتهای ورزشی در 25 رشته مختلف دیگر هستند.
کارشناس فوتبال نیز گفت: فوتبال نمادی است که دنیا با آن حرکت می کند و گاهی دیپلمات ها از حل برخی مشکلات بر نمی آیند اما فوتبال می تواند مشکلات لاینحل را برطرف کند.
امیرحاج رضایی افزود: فوتبال قدرت زیادی دارد هر از چندی شاهد یک مشکل ضد فرهنگی در فوتبال به خصوص فوتبال ایران هستیم .
وی اظهار کرد: تیم فوتبال آلومینیوم سازی اراک همه چیز را در نتایج نبیند و برای رسیدن به نتیجه کارهای زیادی لازم است تا به بزرگی برسد و با یکی دو باخت و پیروزی تصور نکنید کار تمام شده است می بایست چراکه علاوه بر صبوری کادر سازی و ساختاری جدید در فوتبال اراک به خصوص باشگاه آلومینیوم انجام شود.
منصور پورحیدری ششم بهمن 1324 متولد شد و بازیکن و مربی سابق فوتبال و پر افتخارترین مربی تاریخ باشگاه استقلال تهران است.
پورحیدری ابتدا در سن 17 سالگی در باشگاه فوتبال دارایی بازی می کرد اما سپس به باشگاه تاج (استقلال) رفت و به مدت 9 سال در تیم تاج به عنوان دفاع راست بازی کرد و در سال 1349 عنوان قهرمانی جام باشگاه های آسیا را به همراه تیم تاج بدست آورد.

ایرنا
ارسال نظرات