خبرهای داغ:
آنچه امروز اتفاق افتاده ساماندهی خدمات انتقال خون به منظور کاهش هزینه ها و پرداختی های مردم در راستای طرح تحول سلامت است.
کد خبر: ۸۶۲۱۰۱۵
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین: دکتر محمد حسین برادران مدیر کل انتقال خون استان قزوین در جلسه توجیهی ارزش گذاری خدمات انتقال خون که با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستانهای استان در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد افزود: از میان 14خدمت انتقال خون، 7 خدمت از جمله اشعه دادن به خون و فرزیس درمانی قبلا ارزش گذاری شده بود و هزینه های آن دریافت می شد و متاسفانه هزینه های سنگین لوازم مصرفی بر دوش بیمار بود که در این طرح کلیه هزینه ها تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد هم اکنون فقط 4 خدمت فراوری پلاسمای تازه منجمد یا FFP ، گلبول قرمز متراکم یا PC، پلاکت منفرد و کرایوی خون ارزش گذاری جدید داشته است که سازمان در تلاش است با ارائه طرح و گرفتن مصوبه از هیات وزیران پرداختی فرانشیز بیماران را هم حذف نماید.

دکتر برادران تصریح کرد در اجرای این طرح، ضمن کاهش پرداختی های مردم ؛ و بازگشت قسمتی از هزینه های فراوری، انتقال خون به دنبال افزایش کیفیت محصولات و ارائه فراورده های نوین مانند فراورده های کم لکوسیت است که منجر به کاهش عوارض تزریق خون از جمله تب، واکنش حساسیتی و تضعیف سیستم ایمنی در بیماران خواهد شد.

در ادامه جلسه معاون فنی و کارشناسان اداره کل انتقال خون استان به تشریح روند اجرای طرح ارزش گذاری و تعرفه گذاری خدمات انتقال خون پرداختند و به سوالات حضار پاسخ دادند.

گفتنی است پیرو تلاشهای سازمان انتقال خون ایران و تصویب شورای عالی بیمه در فروردین 94، هیات وزیران کتاب جدید ارزش نسبی خدمات سلامت کشور، ویرایش دوم را تصویب و ابلاغ کرد که طی آن برخی خدمت مرتبط با سازمان انتقال خون ایران جهت بازگشت بخشی از هزینه های فراوری محصولات خونی، ارزش گذاری شد.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها