جانشین فرمانده سپاه:

ارتقای فرهنگ در توسعه سلامت بسیار مهم است/ بهداشت و درمان انسانی ترین بخش زندگی بشر محسوب می شود

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به اینکه مسئولین توجه به حوزه سلامت را الویت کار خود قرار دهند گفت: بهداشت و درمان انسانی ترین بخش زندگی بشر محسوب می شود.
کد خبر: ۸۶۲۱۰۶۶
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  بسیج پرس؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران در ششمین همایش سراسری بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه انسان به ماهیت انسانی خود مسئول هنرنمایی آفرینش است گفت: انسانی مدنظر قرآن کریم و خداوند است که زیباترین ارزش های الهی را در شخصیت خود بروز بدهد و چنین انسانی شایسته سجده فرشتگان و ملائک است هرچند که ابعاد فیزیکی انسان محدود است اما کرانه های این موجود نامحدود است و هرچه قدر که زمان پیش می رود وعلم پیشرفت می کند دستیابی به سراسر این موجود سخت تر می شود.
 
وی ادامه داد: انسان موجودی است که از ذهن، قلب و روح به وجود آمده و از یک ترکیب موزونی برخوردار و فلسفه وجودی آن غیرقابل تفکیک است.
 
سلامی افزود: کسانی که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می کنند پاسداران واقعی حریم گوهر آفرینش هستند و در حقیقت کار کسانی که در این عرصه مجاهدت می کنند احیای کننده انسان است.
 
وی ادامه داد: زندگی چیزی فراتر از زنده بودن است و از یک تنفس روحانی و آرامش تشکیل شده و ترکیب این شرایط حیات و زندگی انسان را شکل می دهد و ما باید به تمامی جنبه های زندگی انسان توجه داشته باشیم و با در نظر گرفتن تمامی جنبه های زندگی حوزه بهداشت و درمان را به صورت جامع تعریف کنیم.
 
سلامی با بیان اینکه دامنه و میدان تاثیر بخش های امدادی و درمانی در جامعه بسیار بالا است گفت: به ویژه افرادی که در حوزه سلامت نیروهای مسلح فعالیت می کنند و از آنجا که با محیطی پرمخاطره سرو کار دارند باید تمام حواس و هوش خود را به این حوزه بدهند و برای دفاع از ارزش های نظام تمام تلاش خود را انجام دهند.
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه حوزه سلامت و درمان موضوعی نیست که به خودی خود اتفاق بیفتد بلکه نیازمند برنامه های منسجمی است گفت: فرهنگ مناسب رفتار انسان را در ارتباط با محیط اجتماعی تعیین می کند و ارتقای فرهنگ تاثیر بسیاری در توسعه سلامت دارد.
 
وی با اشاره به اینکه سلامت در یک سیستم به هم پیوسته تعیین می شود ادامه داد: سلامت انسان ها هم تابع تحرکات جسمانی است و هم تابع یک روابط شایسته خانوادگی و یک تغذیه سالم است.
 
سلامی اظهارداشت: محیط بیرون نیز بر شخصیت سلامت افراد موثر است و از آنجایی که سلامت تابع یک تعادل عاطفی هم است باید به تمام جنبه های مذهبی که قرآن کریم در خصوص سلامت بیان کرده بپردازیم.
 
وی خطاب به کارکنان نیروهای مسلح در حوزه سلامت گفت: از آنجا که عادت ها سبک زندگی را می سازند تمام تلاش خود را صرف تعیین عادت های جدید کنید تا سبک زندگی مردم نیز براساس قرآن و دین اسلام تعیین شود.
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران در پایان اظهارداشت: بهداشت و درمان انسانی ترین بخش زندگی بشر محسوب می شود و نیروهای ما حتی باید در ساخت سلاح های خود نیز توجه داشته باشند که این سلاح ها و ابزارآلات سلامت انسان ها را تحت تاثیرخود قرار ندهد و امیدواریم در آینده ای نزدیک کشورهای جهان جمهوری اسلامی ایران را الگوی خود در حوزه بهداشت و درمان قرار دهند.
 
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار