جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز همه مشرکان و دشمنان در صفوف متعدد علیه اسلام لشکرکشی کرده اند و با همه امکانات و توان و استراتژی در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.
کد خبر: ۸۶۲۱۰۷۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه طی سخنانی در مجمع عالی بسیج در مشهد، اظهار داشت: امروز همه مشرکان و دشمنان در صفوف متعدد علیه اسلام لشکرکشی کرده اند و با همه امکانات و توان و استراتژی در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده‌اند اما این اسلام است که از مسیر جهاد و میدان نفوذ و شعاع تاثیر پیش می‌رود.
 
سردار سلامی با بیان اینکه از اول انقلاب تا کنون امریکا و اسراییل به 14 کشور مسلمان حمله کرده اند، افزود: همه جنگهای بزرگ جهان در 37 سال گذشته در منطقه جهان اسلام و برای تدوین سرنوشت مسلمانان و غلبه بر آنان صورت گرفته است. تحولات سیاسی عمده جهان همه بر سر سیطره بر مسلمانان بوده و ایران در مرکز ثقل همه این نبردها قرار داشته است اما ایران بزرگ اسلامی به برکت هدایت‌های ولی فقیه چه در زمان رهبری امام راحل و چه در دوران پرشکوه رهبری عظیم الشان، اولین حرکت بزرگی که انجام داد، برهم زدن تمرکز استراتژیک دشمن بر ایران بود. 
 
وی ادامه داد: زمانی گلوله های توپخانه دشمن اهواز و شهرهای ما را هدف قرار می‌داد و تهران زیر برد موشک های آنان بود تا مفهومی بنام انقلاب اسلامی را از جغرافیای سیاسی جهان اسلام حذف کنند اما دیدیم اسلام و انقلاب ما توانست میدان نبرد را تغییر دهد. 
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: کافیست امروز به شعاع عمل ما نگاه کنید. امروز فرزندان برومند انقلاب در شرق مدیترانه در حال مدیریت تحولات میدان هستند. 
 
سردار سلامی با بیان اینکه دشمنان در حال از دست دادن جغرافیای سیاسی خود در جهان اسلام هستند، تاکید کرد: امروز دریای سرخ، مدیترانه، عراق، لبنان، سوریه و بحرین که ایالتهای منفصل امریکا بودند دیگر بعنوان میدان ژئوپولتیک آنها محسوب نمی‌شوند و آنها را ازدست داده اند. 
 
وی ادامه داد: امروز با شرایط بسیار پیچیده ای در این منطقه مواجهیم اما وقتی تحولات را نگاه می‌کنیم به این حقیقت پی می‌بریم که مسلمانان بر کافران پیروز شده و دشمنان نیز در بن‌بست راهبردی و ابهام استراتژیک برای ادامه سیاست های خود قرار گرفته اند. 
 
سردار سلامی تصریح کرد: عربستان برای مقابله با ما قیمت نفت را تا بشکه ای 35 دلار کاهش داد اما در یمن هم در آسمان و هم در زمین متوقف شده و موتور جهادی انصارالله به شکل تصاعدی در حال افزایش است. 
 
وی گفت: یمن باتلاقی برای فرو رفتن عربستان در یک جنگ بی منطق و بدون کوچکترین موفقیت است. 
 
جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: سیاست های عربستان در عراق و سوریه هم با شکست مواجه شده است. امروز عربستان با اجیر کردن مزدور پتانسیل نا امن کردن مرزهای خود را افزایش می‌دهد و این پایان حزن انگیزی برای عربستان است که فکر می‌کند در جنگ نیابتی می‌تواند با انقلاب اسلامی مقابله کند. 
 
سردار سلامی تاکید کرد: کاهش قیمت نفت بزرگترین ضربه اقتصادی را به خود عربستان وارد کرد و ذخائر ارزی او که بیش از 700 میلیارد دلار بود اکنون به کمتر از 600 میلیارد دلار کاهش یافته است. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قدرت یابی داعش برای امریکا قابل قبول نیست، گفت: از طرف دیگر اگر با آنها مقابله کند موازنه به نفع ما خواهد شد. لذا نمی دانند چه کنند. آنها به داعش حمله می‌کنند و وقتی ما به داعش حمله می‌کنیم از آنها حمایت می کنند. این یعنی انفعال. 
 
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: آمریکایی‌ها هم هیچ برنامه ای در سوریه ندارند و نمی دانند اگر بشار کنار برود به نفع آنها خواهد بود یا نه. وقتی در عراق می مانند هزینه می دهند و وقتی می‌روند خلا قدرت ایجاد می‌شود و ایران جای آن را پر می‌کند لذا قدرت تصمیم گیری ندارند. 
 
سردار سلامی با بیان اینکه ما آنها را در میدان عمل ارزیابی می‌کنیم، تصریح کرد: امریکا نمی‌تواند قدرت خود را تبدیل به منفعت کند و این زوال منحنی قدرت امریکاست. قدرت زمینی و هوایی آنها توان چندانی در میدان عمل ندارد و موازنه در میدان به نفع ماست و حتی در مذاکرات هم دیدیم که امریکا در برابر توان سیاسی ایران با انفعال مواجه شد و دشمنان و استکبار وادار به پذیرش ابتکار عمل ما شده اند. 
 
وی با بیان اینکه ایران موجب استحکام روز افزون نظام سوریه شده است، گفت: ما گردن دشمنان را به آسمان پرت کرده و سر انگشتان آنها را قطع می‌کنیم. 
انتهای خبر/01  
ارسال نظرات