سردار دهقان عنوان کرد

پیشنهاد کشورهای پیشرفته برای همکاری با ایران در حوزه نظامی/ ادامه مسیر موشکی با وجود محدودیت‌های قطعنامه ۲۲۳۱

وزیر دفاع گفت: از روز نخست که برجام پذیرفته شد، یک روز، یک ساعت و حتی یک لحظه، نه تنها آزمایش‌های مختلف ما عقب نیفتاده است و رزمایش‌ها، کارهای تولیدی و پژوهشی را محدود نکرده‌ایم، بلکه مشکلی در اعلام آن نیز نداشته‌ایم.
کد خبر: ۸۶۲۱۰۷۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  سپاه نیوز؛ به مناسبت هفته پژوهش سردار سرتیپ پاسدارحسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی مالک اشتر طی سخنانی با بیان اینکه نظام سلطه هیچ گونه تمایلی نسبت به دست یابی جمهوری اسلامی به توسعه روز افزون و سطوح عالی پیشرفت واقتدار ندارد گفت: در این مسیر، از تمامی ظرفیت ها و امکانات خود بهره گرفته اند تا ضمن ایجاد مانع درمسیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، حرکت کشورمان را برای رسیدن به قله های تعالی، متوقف و یا کند کنند. 
 
سردار دهقان با اشاره به اینکه در میدان نبرد، هر کدام ازطرفین جنگ اگر میدان مانور را با دقت شناسایی و ارزیابی و سطوح بالاتر دانش، فناوری و توسعه را دراختیار بگیرند، به همان میزان، میدان عمل رقیبان یا دشمنان را محدود خواهند کرد، افزود: ما می خواهیم به این نقطه برسیم و در مسیری حرکت کنیم که دیگران نتوانند به دلیل نیاز ما، ایده ها و خواسته های خودشان را به ما تحمیل کنند، یعنی ما به موضع انتخاب برسیم، و در یک نقطه تعامل قرار بگیریم. 
 
وزیر دفاع تصریح کرد: کسی می تواند معامله کند که چیزی در اختیار داشته باشد، کسی می تواند با دیگران تعامل داشته باشد که قدرت بده بستان داشته باشد. ما در بخش دفاع همواره این مهم را وجهه همت خود قرار داده ایم که بایستی در حوزه ها و عرصه هایی به سمت جلو حرکت کنیم که دشمن درصدد است ما را در همان جا محدود کند. 
 
سردار دهقان افزود: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از بخش های صنایع دفاعی به این نقطه رسیده است که صاحبان صنایع پیشرفته دنیا با مشاهده پیشرفت های خیره کننده کشورمان، فورا پیشنهاد همکاری می دهند یا به این توانمندی های ارزشمند اقرار می‌کنند در حالی که آن ها چند سال گذشته هیچگاه تصور نمی‌کردند که این وضعیت در مجموعه صنایع دفاعی ایران وجود داشته باشد. 
 
وزیر دفاع گفت: به میزانی که ما ظرفیت‌ها و توانمندی های خود را بالا می بریم قدرت چانه زنی مان نیز بالا خواهد رفت و در این صورت است که می توانیم بنشینیم، مذاکره کنیم، حرف بزنیم و قدرت مانور داشته باشیم. 
 
سردار دهقان تصریح کرد: در موضوع هسته ای نیز همین حالت در کشور شکل گرفت، دنیا حاضرنبود کمترین دانش و کمکی را در این موضوع در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد و همواره اگر تصور می کرد فردی، موسسه ای ، سازمانی در سطح داخلی یا بیرونی در این زمینه فعالیتی می کند، آنها را با انواع تهدیدها و محدودیت ها مواجه می کردند زیرا نمی خواستند که ما به این جایگاه برجسته دست پیدا کنیم. 
 
سردار دهقان افزود: توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در انرژی صلح آمیز هسته ای موجب شد که واقعیت هسته ای کشورمان را بپذیرند، البته آن ها هیچ گاه مایل به اینکه ما را به عنوان یک کشور هسته ای بپذیرند، نبودند. 
 
وزیر دفاع گفت: اصل بر این بود که این توان از ما گرفته شود و همه آنچه در این زمینه به دست آوردیم را از دست ما بگیرند. آنها حتی جنایت‌بارترین کار یعنی ترور دانشمندان را انجام دادند اما جمهوری اسلامی ایران موفق شد این دانش و فناوری را بومی و در داخل توسعه و به پایه ای برساند که به صورت درون زا هر روز توسعه پیدا می کند. 
 
سردار دهقان افزود: امروز ملت ما با سربلندی تمام می گوید آنچه مسئولانشان ادعا کردند حقیقتی است که وجود دارد، اگر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی فتوا می دهند که به سمت سلاح هسته ای نمی رویم، نرفته ایم. 
 
وزیر دفاع تصریح کرد: بالاخره شورای حکام سازمان انرژی اتمی به اتفاق آرا قطعنامه ای را صادر و اعلام کرد که ایران اسلامی هیچ گونه انحراف در فعالیت هسته ای نداشته است و هیچ فعالیت اعلام نشده ای نیز در ایران وجود ندارد. 
 
سردار دهقان گفت: در عین حال بعضی در داخل و عده ای در بیرون مطرح می کنند که با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران برجام را پذیرفته، پس محدودیت هایی را در فعالیت های نظامی نظیر موشکی، تست ها، عملیات ها و مانورهاپذیرفته است اما ما نشان دادیم به رغم برخی محدودیت‌ها در قطعنامه 2231، مسیر فعالیت های تحقیقاتی، پژوهشی، توسعه ای و تولیدی را با همه تست ها .
ارسال نظرات
آخرین اخبار