رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل:
ما در جلب و جذب سرمایه‌گذار به جای حل این مشکلات و موانع تنها شعار داده‌ایم و هیچ تلاشی را برای خروج از این وضعیت به سرانجام نرساندیم.
کد خبر: ۸۶۲۱۰۸۷
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی هدایتی در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار کرد: بنده معتقدم یک شهر قبل از عمل و اجرا به باز شدن گره‌های فکری و ذهنی نیازمند است تا با یک فکر مناسب و معقول بتوان مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرد تا بستر رفع موانع و مشکلات به وجود آید به طوری که در حوزه مشارکت و سرمایه‌گذاری نیز تا افکار و اندیشه‌ها و گره‌های مرتبط با آن باز نشود در عمل با ضعف‌هایی روبه‌رو می‌شویم.

وی با بیان اینکه باید در شهر اردبیل نیز نوع نگاه تغییر پیدا کرده تا بسیاری از آسیب‌ها و تهدیدها جای خود را به ظرفیت‌سازی‌‌های مناسب‌تر بدهد، افزود: ما در هر 100 متر خیابان‌های شهر اردبیل شاهد ظهور سیگنال‌‌های مختلفی هستیم که آرامش را از شهروندان می‌گیرد که نمونه آن وجود ده‌ها صندوق، کاشت درختان ناهمگون، ناهماهنگی جداول و پازل‌کاری‌ها و آسفالت‌ریزی‌ها است که از دید سیمای شهری شهروندان ما را دچار اختلالات و ناهمگونی آرامشی می‌کند.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل ادامه داد: به جای آنکه شهروندان ما از فضا و منظر شهری به شکل مطلوب و در مسیر آرامش خود استفاده کنند ما شاهد آن هستیم که حتی برنامه‌ریزی‌ها و تئوری اندیشه‌ها نیز در حل این مشکلات درست و منطقی پیش‌بینی نشده و آنگونه که شایسته است رفع موانع انجام نمی‌شود.

هدایتی تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار به نظر همه مسئولان تنها راهکار رشد و بالندگی شهر اردبیل است اما در ارائه راهکار منطقی برای عبور از مشکلات و نارسایی‌ها ما هیچ برنامه درست و تدوین شده منطقی را ارائه نکردیم.

وی به شرایط خاص جامعه و آشفتگی بازار تورم و رکود اقتصادی به عنوان موانعی در مسیر جذب و جلب سرمایه‌گذاران اشاره کرد و افزود: ما در همراهی با سرمایه‌گذاران با ضرورت صدور 31 بلامانع روبه‌ رو هستیم که اگر سرمایه‌گذار در عبور از این مراحل و صدور بلامانع‌ها با مشکلات و بد رفتاری‌هایی روبه‌رو شود قطعا فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد.

عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: در استان همسایه ما در یک تفکر سازنده با مصداق همدلی استاندار، امام جمعه، دادستان و رئیس مجمع نمایندگان در کنار هم نشسته‌اند و این 31 بلامانع را با حذف موارد زاید به سه مورد صدور بلامانع تقلیل داده‌اند و خودشان نیز پیش‌قدم شدند تا قوانین دست و پا گیر حوزه سرمایه‌گذاری و سیگنال‌های منفی تولید شده در این زمینه از بین برود.

هدایتی عنوان کرد: ما در جلب و جذب سرمایه‌گذار به جای حل این مشکلات و موانع تنها شعار داده‌ایم و هیچ تلاشی را برای خروج از این وضعیت به سرانجام نرساندیم.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: همین امر سبب شده تا ورودی شهر ما پر از قهوه‌خانه‌ها باشد اما ورودی استان همجوار ما پر از کارخانه تولیدی و صنعتی باشد که زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را ‌به خوبی فراهم کرده است.

ارسال نظرات