سردار گرجی زاده با بیان اینکه امروز ایران به لحاظ امنیت در تراز بسیار بالایی قرار دارد،گفت:آسمان ایران یکی از امن‌ترین آسمان‌ها است و سپاه در مأموریت‌های حفاظتی خود هیج شکستی نداشته است.
کد خبر: ۸۶۲۱۱۱۸
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سپاه حضرت نبی اکرم(ص)؛ سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده فرمانده حفاظت سپاه در حاشیه اولین همایش سراسری حفاظت سپاه، اقتدار و امنیت که صبح امروز که به مناسبت پنجم دی ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر واگذاری مأموریت امنیت پرواز و حفاظت هواپیمایی به سپاه برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سپاه در ماموریت‌های حفاظتی خود هیچ شکستی نداشته است، اظهار داشت: ما در گذشته ده‌ها مورد تلاش برای هواپیماربایی و 13 مورد درگیری در فرودگاه‌ها و هواپیماها داشتیم که دشمن در هیچ کدام از آنها موفق نبوده است.
 
وی با بیان اینکه نزدیک شدن به شخصیت‌ها در نمازجمعه و ترور آنها شگرد امریکاست، گفت: این کارها موفقیت محسوب نمی‌شود چون مسئولین ما مردمی بوده و در کنار مردم هستند.
 
فرمانده حفاظت سپاه با اشاره به درخواست برخی کشورها برای همکاری با ایران افزود: به کشورهای دوستی که از ما درخواست داشتند، کمک کردیم که یک نمونه آن سوریه است و ما با اعزام برخی دوستان، اطلاعات و تجربیات خود را منتقل کردیم.
 
سردار گرجی زاده، آسمان ایران را یکی از امن‌ترین آسمان‌ها دانست و افزود: از نظر ایکائو، ایران یکی از کشورهای تاپ در حوزه هوانوردی است و آنها 3 بار از مراکز ما بازدید کرده و نمرات بالایی هم داده‌اند.
 
وی درخصوص روشهای نوین در اجرای ماموریت‌های امنیتی و حفاظتی گفت: روش‌های امنیتی ما باید از حالت سخت‌افزاری و علنی به سمت نرم افزاری و استفاده از ابزار جدید بورد تا ما بتوانیم افراد را بدون جلب توجه کنترل کنیم.
 
فرمانده حفاظت سپاه با اشاره به یکی از مأموریت های گذشته اظهار داشت: یکی از تروریست‌ها سلاحی را با مهارت زیاد در کفش جاساز کرده بود که مأمورین ما آن را کشف کردند و این مهارت مأموران ما برای آنها بسیار جالب بود.
 
سردار گرجی‌زاده با بیان اینکه امروز ایران به لحاظ امنیت در تراز بسیار بالایی قرار داد، گفت: آمریکا باید از حسادت بمیرد که علی‌رغم همه تلاش‌هایش نتوانسته ضریب امنیت ما را پایین بیاورد.
 
وی درخصوص کمک های مردمی نیز اظهار داشت: در یکی از پروازها، یکی از مسافرین خارجی‌ها استرس زیادی داشت و مهماندار پرواز هم که طبیعتا وظیفه امنیتی ندارد روی او زوم کرده و با کمک او بود که اقدام تروریستی آنها خنثی شد.
 
سردار گرجی‌زاده هدف از همایش امروز را بررسی راهکارهای مقابله با بیوتروریسم عنوان کرد.
ارسال نظرات