استاندار آذربایجان شرقی:

فرهنگ احترام به سالمند احیا شود

استاندار آذربایجان شرقی بر فرهنگ‌سازی احترام به سالمندان در جامعه و پرهیز از موازی‌کاری دستگاه‌ها در ارایه خدمات به این قشر تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۲۱۱۲۳
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، اسماعیل جبارزاده در سومین جلسه شورای سالمندان استان،
با اشاره به این که 10درصد از جمعیت استان در سن سالمندی هستند، گفت: این وضعیت در اکثر شهرهای استان وجود دارد و برنامه‌های مرتبط با سالمندان باید منحصر به مرکز استان نباشد
.

وی، توجه جدی همه مدیران نسبت به بحث سالمندی را خواستار شد و افزود: از دستگاه‌ها انتظار داریم با سازمان بهزیستی به عنوان متولی این بحث همکاری نزدیک داشته باشند.

جبارزاده در ادامه بر احیا و نهادینه شدن فرهنگ احترام به سالمندان در جامعه تاکید و اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی به ویژه صدا و سیما باید این موضوع را که متاسفانه در حال فراموشی است، به طور جدی در برنامه‌های خود مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر عدم موازی‌کاری دستگاه‌ها در ارایه خدمات به سالمندان، بیان داشت: ارایه خدمات ویژه سالمندان توسط دستگاه‌های مختلف قابل قدردانی است، ولی برای استفاده بهتر از امکانات لازم است دستگاه‌ها خدمات خود را با هماهنگی و اطلاع از یکدیگر ارایه کنند.

جبارزاده با تاکید بر تشکیل کمیته ویژه‌ای در این خصوص گفت: ما امکانات زیادی در اختیار داریم که باید در مورد نحوه استفاده بهینه از آنها و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی همچنین بهسازی فضاهای موجود برای سالمندان و معلولان را ضروری دانست و بر رعایت این موضوع در ساخت و سازهای شهری با هماهنگی دستگاه‌های مسئول تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی توجه به نیازهای روحی و روانی سالمندان را نیز مهم خواند و افزود: جدا کردن سالمندان از دیگر اقشار جامعه و ایجاد فضاهایی که فقط سالمندان در آن باشند از نظر روحی و روانی مناسب نیست و لازم است در ارایه خدمات به سالمندان زمینه ارتباط آن ها با اقشار مختلف جامعه در نظر گرفته شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار