خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

مناسب سازي فضاهای شهری برای سالمندان

خبرگزاری بسیج: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در سومین جلسه شورای سالمندان استان، بر لزوم نگاه فرهنگی به بحث سالمندی تاکید کرد و گفت: سالمندان باید همپای دیگر اقشار جامعه در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند و جزو اعضای موثر جامعه قلمداد شوند.
کد خبر: ۸۶۲۱۱۲۵
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱




به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، سعید شبستری با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ تکریم سالمندان در جامعه، افزود: اگر سالمندان احساس کنند که در جامعه موثر هستند این موضوع در سلامت روحی و روانی آن ها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر مناسب‌سازی فضاهای شهری برای سالمندان، افزود: با ایجاد فضاهای اختصاصی برای سالمندان چندان موافق نیستیم، بلکه همه فضاهای ما باید برای سالمندان مناسب باشد.

شبستری خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی فضاها باید در نگرش مدیران به ویژه در مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد و این امر زمانی محقق می‌شود که نگاه ما به سالمندان اصلاح شود.

وی گفت: دستگاه‌ها باید وظایف خود را در این زمینه باور داشته باشند و با دستورالعمل و بخشنامه مشکلات حل نمی‌شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط سخت مالی دولت، بر استفاده از ظرفیت گروه‌های غیردولتی در ارایه خدمات به سالمندان تاکید کرد و گفت: دولت تسهیل‌گر فعالیت‌های بخش غیردولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد است.

وی همچنین استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها را در این خصوص خواستار شد و گفت: آماده حمایت از همه مسئولان امر در ارایه خدمات بهتر به سالمندان هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها