آشكار‌شدن چهره صهيونيستي شبكه سلطنت‌طلب‌ها
پخش مستند 88 از شبكه من و تو/ با مصاحبه صريح رئيس شبكه «من و تو» بهائی با خبرگزاري اسرائيلي روابط ميان اين شبكه و رژيم صهيونيستي آشكار شد؛ رابطه‌اي كه همكاري مشترك در توليد برنامه تنها بخشي از آن را تشكيل مي‌دهد.
کد خبر: ۸۶۲۱۱۵۰
|
۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  جوان،  مصاحبه صريح رئيس شبكه «من و تو»  بهائی با خبرگزاري اسرائيلي روابط ميان اين شبكه و رژيم صهيونيستي آشكار شد؛ رابطه‌اي كه همكاري مشترك در توليد برنامه تنها بخشي از آن را تشكيل مي‌دهد. 
شبكه تلويزيوني «من و تو» يكي از خاص‌ترين شبكه‌هاي فارسي‌زبان در ماهواره است، شبكه‌اي با تنوع توليدات بالا و البته منابع مالي مرموز كه هيچ‌گاه اعلام نشده‌اند. 
   
منابع مالي مشكوك شبكه انگليسي
 محرمانه نگه داشتن منابع مالي اين شبكه پركار حتي كنجكاوي رسانه‌هاي مهم جهان را نيز در پي داشت، اما نه فايننشال تايمز و نه فارين پاليسي نتوانستند سر از كار مرجان و كيوان عباسي صاحبان شبكه «من و تو» و حاميان آنها در بياورند. در عين حال رويكرد «من و تو» در توليد برنامه را مي‌توان شاهدي از گرايش‌هاي سياسي و منابع مالي اين شبكه انگليسي دانست. 
«من و تو» به طور ضمني دو موضوع را تشويق مي‌كند، موضوعاتي كه مي‌تواند منابع مالي اين شبكه را در آنها پيدا كرد. ابتدا ارادت «من و تو» به «پهلوي»‌هاست. اين شبكه لندني تا به حال چند مستند درباره خاندان پهلوي و توجيه سلطنت‌طلبي توليد كرده كه مشهورترين آنها «انقلاب 57» بود. گفته مي‌شود بازماندگان پهلوي بخشي از تأمين‌كنندگان مالي و لجستيكي اين شبكه هستند. 
در عين حال بار‌ها پيش آمده كه «من و تو» به ستايش از رژيم صهيونيستي بپردازد. تعريف از قدرت نظامي، سيستم سياسي، ساختار اقتصادي و حتي دعوت از هنرمندان اسرائيلي بخشي از اين تعريف‌ها را تشكيل مي‌دهد. چه دليلي مي‌توان جز حمايت‌هاي مالي صهيونيست‌ها در وراي اين تبليغات مشاهده كرد؟ 
اين تبليغ‌ها و ستايش‌ها اما جنبه دوجانبه نيز داشته و اسرائيلي‌ها نيز شبكه «من و تو» را فراموش نكرده‌اند. سال پيش بود كه هاآرتص چاپ رژيم صهيونيستي «من و تو» را سفير صلح ناميد!
   
مصاحبه و اعلام همكاري دوجانبه
با وجود اينكه مي‌شد ارتباط ميان «من و تو » و اسرائيل را تا حد زيادي حدس زد و از خط رسانه و توليد برنامه اين شبكه به ارادت قلبي صاحبان«من و تو» به رژيم صهيونيستي كه فلسطين را سرزمين يهوديان مي‌دانند، پي برد، ولي مصاحبه كيوان عباسي با خبرگزاري اسرائيلي مي‌تواند محكم‌ترين سندي باشد كه پرده از روابط ميان «من و تو» و اسرائيل برمي‌دارد. كيوان عباسي طي مصاحبه با شبكه 10 تلويزيون اسرائيل از همكاري با اين شبكه سخن مي‌گويد و تأكيد مي‌كند: «من كاملاً تحت حمايت انگليس هستم و مي‌خواهم به دنيا بگويم كه من به عنوان يك ايراني با شهروندان اسرائيلي و كانال‌هاي اسرائيلي همكاري مي‌كنم!» 
وي سپس با خبرگزاري اسرائيلي «والا» سخن گفته و با تمجيد از اشغالگران سرزمين فلسطين، مي‌گويد: «بر اين باور هستم كه مردم اسرائيل بهترين مردم جهان هستند و همين واقعيت مرا واداشت تا در يك توليد مشترك با كانال 10 به توافق برسيم!» مسئولين كانال 10 تلويزيون اسرائيل هم كه در اين گفت‌و‌گو حضور دارند بر توليد و پخش همزمان برنامه تلويزيوني توسط اين كانال و «من و تو» صحه مي‌گذارند. 
اعلام صريح همكاري شبكه «من و تو» با كانال 10 تلويزيون اسرائيل كه تحت مديريت يكي از صهيونيست‌هاي ميلياردر صاحب نفوذ اداره مي‌شود، كمك مي‌كند تا بهتر به منابع مالي «من و تو» پي ببريم؛ شبكه‌اي كه هم‌اكنون يكي از مجهزترين استوديو‌هاي تلويزيوني در لندن را دراختيار دارد. 
از سوي ديگر آشكار شدن اين همكاري رويكرد‌هاي ضدايراني شبكه «من و تو» را نيز توجيه مي‌كند. اين شبكه در كنار شبكه دولتي «BBC» بخش عمده‌اي از لجن‌پراكني رسانه‌اي عليه كشومان را بر عهده دارد كه هر دو در يك شهر و زير پرچم يك دولت در حال فعاليت هستند. حتي «من و تو» تلاش مي‌كند در توليد مستند‌هاي سياسي خود را در حد و اندازه‌هاي «BBC» بالا بكشد. 
 
88 مستندي از جنس فتنه
بيشترين شهرت مجموعه‌هاي مستند شبكه «من و تو» به مستند‌هايي است كه درباره انقلاب اسلامي ساخته و پخش شده است. اين شبكه با نفوذ در داخل كشور توانست تصاوير تلويزيوني ملي ايران را از آرشيو‌هاي صدا‌وسيما خارج كند و حاصل اين نفوذ توليد چند عنوان مستند بود، اما روز گذشته «من و تو» مستندي را پخش كرد كه نه به انقلاب اسلامي سال 57، بلكه به فتنه سال 88 اشاره داشت. 
مستند «88» در سايت شبكه «من و تو» اين گونه معرفي شده است: در سال ۱۳۸۸، ميليون‌ها نفر از مردم ايران در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوري كه در آن محمود احمدي‌نژاد به عنوان برنده‌ معرفي شد به خيابان‌ها آمدند؛ بزرگ‌ترين تظاهرات مردمي پس از 30 سال، مشروعيت نتيجه‌ انتخابات را به چالش كشيد و تهديدي براي بقاي نظام جمهوري اسلامي شد. 
جمهوري اسلامي براي حفظ بقاي خود از نيروهاي امنيتي استفاده كرد كه در نتيجه بيش از 100 معترض در جريان اين درگيري‌ها كشته، صد‌ها نفر زخمي و هزاران نفر زنداني شدند. اين فيلم مستند داستان خانواده‌هاي كشته‌شدگان اين اعتراضات است. گفته مي‌شود «من و تو» در اين مستند از تصاوير ديده نشده، اتفاقات سال 88 استفاده كرده است. 
توجه و علاقه «من و تو» به حوادث سال 88 را مي‌توان از سابقه برخي از چهره‌هاي همكار اين شبكه كه از فعالان فتنه 88 بوده‌اند، توجيه كرد و البته سياست‌هاي تشويقي كه رژيم صهيونيستي درباره فعال نگه داشتن تنور فتنه مي‌تواند براي «من و تو» در نظر بگيرد. توليد مجموعه‌هايي مانند مستند 88 نشانه اهميتي است كه فتنه براي گردانندگان «من و تو» در آستانه سالروز حماسه 9 دي است.
ارسال نظرات