مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه نخستین اورژانس اجتماعی در شهرستان بهاباد افتتاح می‌شود، از ایجاد دادگاه درمان محور در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۱۲۰۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: جلیل عفتی در دیدار با فرماندار بهاباد اظهار داشت: نخستین اورژانس اجتماعی شهرستان بهاباد در هفته بهزیستی سال آینده افتتاح می‌شود.

وی گفت: با توجه به اعتبار 600 میلیون ریالی که از سوی فرمانداری بهاباد به این اورژانس اختصاص یافته، با راه‌اندازی این مجموعه تخصصی می‌توانیم باارائه خدمات در زمینه آسیب‌های اجتماعی، در راستای پیشگیری به افراد در معرض آسیب خدمت کنیم.

وی در ارتباط با آسیب هایی که در یزد جامعه را تهدید می‌کند، افزود: موضوع طلاق واعتیاد وسایر‌ بزه‌های اجتماعی از جمله مواردی است که در یزد وجود دارد و سازمان بهزیستی برنامه‌هایی را در زمینه این آسیب ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: در بحث اعتیاد با همکاری دادگستری استان بحث دادگاه درمان‌مدار را داریم که بر اساس این سیستم زمانی که یکی از زوجین معتاد باشد با مراجعه به دادگاه، فرد معتاد از طریق دادگستری به بهزیستی معرفی و از خدمات درمانی این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

عفتی تصریح کرد: به این صورت در یک دوره 6 ماهه الی یک ساله، با کنترل‌هایی که روی آنها صورت می‌گیرد بستر برگشت معتادان به کانون گرم خانواده فراهم می‌شود.

وی در رابطه با ارائه خدمت به زوجینی که در حال طلاق هستند، گفت: این افراد با مشارکت دادگستری استان به این سازمان معرفی وبعد ازطی مراحل و ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری و آموزشی به زوجین، تا حد امکان از هم پاشیدگی خانواده‌ها جلوگیری خواهیم کرد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: اعتقاد داریم پیشگیری از این نوع اختلالات به زمان‌های قبل از ازدواج بر می‌گردد، به این صورت که قبل از اینکه فرزندانمان را آماده ورود به زندگی مشترک کنیم، باید آموزش‌های لازم و مهارت‌هایی که نیازهست را برای آنها ایجاد کنند.

 

ارسال نظرات