نمایش «نوبت یعنی بعدی» به عنوان نخستین نمایش از نمایش‌های شرکت کننده در جشنواره فجر استانی یزد با محتوای دفاع مقدس اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۲۱۲۰۴
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: نمایش «نوبت یعنی بعدی» کاری از گروه نمایشی«دیدومک» با نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه کرم است که به سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافته است.

این نمایش دو روایت موازی دارد و درباره جنگ است که ماجرای مادری پیر را در تلاش برای بهبودی فرزندش را بازگو می‌کند.

مادر این نمایش که پیرزن است به دنبال یافتن عضو برای پیوند زدن به پسر بیمارش است. او خانه‌اش را اجاره می‌دهد و مستاجرش که قصد عمل جراحی دخترانش را دارد برای یافتن عضو او را همراهی می‌کند.

علی غابشی، حامد نساج بخارایی، مهناز میرزایی، پروا آقاجانی، ترانه کوهستانی، هما پارسایی در این نمایش 60 دقیقه‌ای نقش آفرینی می‌کنند.

همچنین ابراهیم گله دارزاده به عنوان سرپرست و مدیر گروه، مسعود شامی به عنوان مدیر تولید، دستیار کارگردان و برنامه ریز، احمد صمیمی به عنوان مدیر صحنه و اجرا، امید جمشیدپور به عنوان منشی صحنه میلاد خرمن‌بیز به عنوان طراح صحنه، اکبر شجاعی به عنوان مشاور طراحی نور و اجرا، پروا آقاجانی به عنوان طراح لباس، سعیده آجربندیان به عنوان گریمور نمایش مرتضی شاه کرم را همراهی کرده‌اند.

همچنین مرتضی شاه‌کرم، طراح صحنه و نور در این نمایش را نیز به عهده داشته است و نوازندگی این کار نیز به عهده حامد نجم، فرشید تنها، محسن امیدی است.

مرتضی شاه کرم دارای مدرک فوق دیپلم کامپیوتر است و برای نوشتن نمایشنامه «نوبت یعنی بعدی» در پنجمین جشنواره ملی تئاتر ایثار،نمایشنامه نویس برگزیده شناخته شد.

نمایشنامه «آقای قاضی صدایم را می‌شنوید؟» نیز اثر دیگری از اوست که در جشنواره تئاتر رضوی،‌ برگزیده، چاپ و منتشر شد.

کسب عنوان جوان برتر تئاتر کشور و به دست آوردن «نشان جوان نخبه تئاتر ایران» از دیگر افتخارات شاه کرم بشمار می‌رود.

 این نمایش با محتوای دفاع مقدس در تالار هنر یزد در دو نوبت در ساعت‌های 18 و 20 اجرا می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند به تماشای آن بنشینند.

 

ارسال نظرات