فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان:
سه شکارچی گراز در شهرستان طارم در اراضی نزدیک به شهر گیلوان در دام قانون گرفتار شدند.
کد خبر: ۸۶۲۱۲۲۷
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: سه شکارچی گراز در اراضی شهرستان طارم از توابع این استان از سوی عوامل انتظامی مشاهده و پس از گزارش به دست محیط بانان دستگیر شدند.

زعفر افشاری افزود: این شکارچیان متخلف که غیربومی و از اهالی کردستان هستند بعدازظهر روز گذشته /چهارشنبه/ در اراضی نزدیک به شهر گیلوان در دام قانون گرفتار شدند.

وی، اظهار کرد: یکی از این شکارچیان، پروانه شکار یک راس گراز را از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم دریافت کرده بود اما متاسفانه وسوسه شده و علاوه بر این اقدام به شکار غیرقانونی یک راس گراز دیگر نیز کرده بودند.

افشاری افزود: از این متخلفین لاشه دو راس گراز، دوقبضه اسلحه گلوله زنی از نوع برنو، یک قبضه اسلحه ساچه زنی ته پر تک لول و شش تیر فشنگ گلوله زنی کشف و ضبط شد و شکارچیان متختلف نیز به همراه پرونده متشکله به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان طارم معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: مجوز شکار گراز در این استان به منظور کنترل جمعیت این حیوان در زنجان توسط محیط زیست صادر می شود که به این ترتیب هیچ شکارچی حق شکار غیرمجاز را نداشته و در صورت مشاهده بر اساس قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

افشاری با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد جمعیت گرازها در سطح استان زنجان در دست نیست افزود: اگر گرازها به صورت بی رویه شکار شوند به حتم در زنجیره غذایی حیوانات درنده ای چون پلنگ و گرگ، خلل ایجاد شده و از طرفی نیز برای اهالی و دام های اهلی دردسر ساز خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون و تعرفه تعیین شده برای شکار غیرمجاز گراز، جریمه هر راس شکار هشت میلیون ریال می باشد که شکارچیان گرفتار در دام باید آن را به عنوان ضرر و زیان به محیط زیست پرداخت کنند و به لحاظ جنبه عمومی جرم نیز با نظر قاضی پرونده نسبت به تعیین نوع مجازات اقدام خواهد شد.

ارسال نظرات