آيت الله شبستري در مجمع عالي بسيج:

بسيجيان اميد رهبري و ملت در توليد هستند

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به رشادت بسيجيان در برهه های مختلف گفت: در عرصه توليد باز اميد رهبر فرزانه انقلاب و ملت به بسيجيان است.
کد خبر: ۸۶۲۱۲۲۸
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، آيت الله محسن مجتهد شبستري ساعاتي پيش در مجمع عالي بسيج استان با اشاره به تاكيدهاي رهبري در بحث اقتصاد مقاومتي، يكي از راه هاي اقتصاد مقاومتي را مسئله توليد و افزايش بهره وري دانست.

وي با توجه به مفاهيم اصطلاحي و لغوي جهاد، از مصاديق بارز جهاد در قرآن را جهاد اقتصادي عنوان و بيان كرد: توليدكنندگان در استقرار و حيات جامعه اسلامي از اهميت بالايي برخوردار بوده و از مقربين درگاه الهي هستند.

آيت الله شبستري با اشاره به پيشرفت هاي كشور در عرصه هاي مختلف نظامي و موشكي و ...، خاطرنشان كرد: به بركت انقلاب اسلامي در بيشتر زمينه هاي پيشرفت داشته ايم ولي عليرغم آن و با توجه به ركود اقتصادي امروز كشور، خيلي نيازمند پيشرفت هستيم كه دولت و مجلس بايد در اين زمينه بيشتر فعال باشند.

وي با انتقاد از واردات بي رويه كالاهاي خارجي به كشور، عدم كمك و حمايت از توليدكنندگان داخلي را از ديگر عوامل ركود بازار برشمرد و اذعان كرد: قرار بود از محل صرفه جويي در پول يارانه ها، به توليد كمك شود كه متاسفانه حمايتي صورت نگرفته است.

امام جمعه تبريز با تاكيد به اينكه اقتصاد مقاومتي، اقتصاد رياضتي نيست بلكه اقتصاد منطقي و معقول است، توليد و صرفه جويي را در اين راه مهم خواند و تصريح كرد: اگر در زمينه اسراف و تبذير جلوگيري شده و در ضايعات به خصوص ضايعات صنعتي صرفه جويي شود، ثروت كلاني براي كشور خواهد بود.

مجمع عالي بسيج آذربايجان شرقي ساعاتي پيش با حضور جمعي از مسئولان كشوري و استاني در سالن شهداي عاشورا برگزار و با چهار مصوبه به كار خود پايان داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار