خبرهای داغ:
خبرگزاري بسيج: مجمع عالي بسيج آذربايجان شرقي ساعاتي پيش با حضور جمعي از مسئولان كشوري و استاني در سالن شهداي عاشورا برگزار و با چهار مصوبه به كار خود پايان داد.
کد خبر: ۸۶۲۱۲۳۸
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، موضوع اصلي مجمع امروز افزايش بهره وري و كاهش ضايعات بود كه با مطرح شدن مشكلات حوزه هاي مختلف از سوي اقشار مختلف بسيج، راهكارها زير به تصويب اعضا رسيد؛

1 – در راستاي اجرايي كردن فرمايش هاي رهبر فرزانه انقلاب در خصوص الزامات اقتصاد مقاومتي و كاهش قيمت تمام شده محصولات توليد داخل و با توجه به توانمندي كارگروه صنعت، خانه نخبگان علمي بسيج استان و حضور اساتيد خبره در موضوع افزايش بهره وري و كاهش ضايعات صنايع، مقرر شد استقرار روش نوين هزينه يابي جريان مواد(استاندارد ايزو 14051) به صورت پايلوت در صنايع اولويت دار آذربايجان شرقي آغاز شود و سپس موضوع به ديگر صنايع كشور تسري يابد.

2 – مقرر شد با توجه به ظرفيت بالاي كارگروه كشاورزي خانه نخبگان علمي بسيج استان و ارائه طرح هاي تحقيقاتي موثر، اساتيد اين كارگروه براي احياي درياچه اروميه، زمينه حضور فعال اين كارگروه در ستاد احياي درياچه اروميه فراهم شود.

3 – نظر به طراحي دستگاه شناسايي و جمع آوري بطري هاي پلاستيكي توسط اساتيد كارگروه محيط زيست خانه نخبگان علمي بسيج استان، مقرر شد با پيگيري بسيج شهرداري تبريز، اين شهرداري نسبت به حمايت از توليد و نصب دستگاه هاي ياد شده در چندين محله و فروشگاه به عنوان پايلوت اقدام كند و سپس به ديگر مناطق تسري يابد.

4 – مقرر شد در راستاي افزايش بهره وري آب، موضوع جلوگيري از تقسيم اراضي و ارائه راهكارهاي مربوط به آن با تشكيل كارگروه تخصصي با حضور فقها، متخصصين، حقوقدانان و نمايندگان مجلس مورد بررسي قرار گيرد.

ارسال نظرات