امام جمعه خرم آباد با اشاره به نزدیک شدن به زمان اجرایی شدن برجام گفت: عمل به تعهدات برجام آزمون سختی برای اروپا و آمریکا است.
کد خبر: ۸۶۲۱۳۱۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر گفت: بنابر اذعان ناظران سیاسی و خود آمریکاییها، ایران در عمل به تعهدات خود در برجام نه تنها به تعهدات خود بلکه به بیشتر از آن عمل کرده است. الان غرب و آمریکا در یک آزمون سختی قرار گرفته اند؛ چرا که تا به حال می گفتند که باید ایران را راستی آزمایی کنیم و الان باید آمریکا و غرب راستی آزمایی شود.

وی با بیان اینکه مردم دنیا منتظر هستند که آیا اروپا و آمریکا در عمل به تعهدات صداقت از خود نشان می دهند و صادقانه عمل می کنند و یا رفتار منافقانه را در پیش می گیرند افزود: البته غربی ها تاکنون بر خلاف کشورمان نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده اند؛ بلکه چندین بار نیز برجام را نقض کرده اند که از جمله آنها می توان به مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر اعمال محدویت سفر شهروندان 38 کشور دنیا به ایران و تمدید تعلیق تحریم های کشورمان توسط اتحادیه اروپا اشاره کرد.

امام جمعه خرم آباد گفت: استمرار اقدامات خصمانه غرب پس از توافق هسته ای اثبات این گفته رهبر معظم انقلاب است که فرمودند که اگر تحریم های هسته ای هم برداشته شوند غربی ها دهها تحریم را به بهانه های دیگر وضع می کنند. در هر حال امروز مردم دنیا در انتظار برداشته شدن گام های عملی توسط غرب در قبال تحریم های ایران است.

میرعمادی به اقدام مقتدرانه سپاه در توقیف دو شناور آمریکا و بازداشت 10 نفر از تفنگدران آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی را نشان داد و یک زهر چشمی از آمریکا و نوچه هایش در منطقه یعنی عربستان و امارات گرفت و به آنها این پیام را داد که در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران هیچ عددی نیستند.

وی اضافه کرد: توقیف دو شناور نظامی و دستگیری 10 نفر از تفنگداران آمریکایی توسط شش نفر از پاسداران انقلاب اسلامی در روزی اتفاق افتاد که رئیس جمهور این کشور در نطق سالانه خود در کنگره گفته بود با کارهایی که ما انجام دایم هیچ کس جرات مقابله با آمریکا را ندارد.

امام جمعه خرم آباد گفت: تفنگدارن آمریکایی هنگامی که توسط نیروهای سپاه محاصره شدند دست بر سر خود را تسلیم کردند؛ البته دو ناو بزرگ آمریکا که روی یکی از آنها 60 هواپیمای جنگی سوار بود و پنج هزار نیروی نظامی نیز در این ناوها مستقر بودند هنگام دستگیری تفنگداران این کشور شروع به پرواز با هواپیماهای خود کردند؛ اما سپاه به آنها هشدار داد که اگر کوچکترین واکنشی از خود نشان دهید همه شما به هلاکت می رسید و غرق خواهید شد.

میرعمادی با بیان اینکه پس از پاسخ کوبنده سپاه به اقدام غیرمسئولانه ناوهای رزمی آمریکا آنها سرجای خود نشستند بیان کرد: این اقدام قدرت دفاعی ایران را در حالی که تاکنون هیچ کشوری جرات نکرده است تفنگداران آمریکا را اینگونه تسلیم کند به رخ دنیا کشید اثبات شد که نیروهای مسلح ایران با آمادگی و هوشیاری کامل از مرزهای کشورمان دفاع می کنند.

وی افزود: نهایتا تفنگداران آمریکایی اگر چه تعدادی از آنها گریه می کردند پس از آنکه اثبات شد که به دلیل بروز نقص فنی در سیستم شناور آنها به اشتباه وارد آب های ایران شده اند با قدرت، رافت اسلامی و تدبیر عقلانی مسئولان آزاد شدند.

امام جمعه خرم آباد در بخش دگری از اظهارات خود خواستار پرداخت حقوق کارگران در دو ماه مانده به پایان سال شد.

میرعمادی بیان کرد: کارگران قشر ضعیف و زحمت کش جامعه هستند و با این حال سزاوار نیست که به دلیل به تعوق افتادن اندک حقوقی که به آنها پرداخت می شود با وجود مشکلات و تورم شرمنده خانواده خود شوند.


ارسال نظرات