کارشناس مسایل فرهنگی در نشست اعضای حلقه های صالحین پایگاه مقاومت بسیج شهدای پیربلوط، گفت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با حضور مردم احیا می شود.
کد خبر: ۸۶۲۱۳۴۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مجتبی عسگری در جمع بسیجیان روستای پیربلوط از توابع شهرستان شهرکرد، با اشاره به تصویب قانون حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تشریح اهمیت این فریضه الهی در برقراری آرامش روحی و سلامت جامعه پرداخت.

عسگری، افزود: خداوند متعال، چهار قوه؛ عقلیه، غضبیه، شهوتیه و وهمیه را در وجود هر فرد قرار داده است تا انسان به تعادل برسد.

وی، ادامه داد: در صورت افراط و تفریط در هرکدام از قوای چهارگانه ذکر شده، انسان از حالت تعادل خارج می شود و آرامش روحی و روانی و جسمی وی دچار اختلال می گردد.

این کارشناس مسایل فرهنگی به عوامل مختلف مؤثر در قوای بدن اشاره کرد و آنها را با تقسیم به دو دسته درونی(وراثت) و بیرونی(محیط) ، اظهار کرد: رسانه ها از عوامل بیرونی می باشند که تأثیرگذاری بسیار زیادی در تشدید و یا تضعیف برخی از قوای وجودی انسان دارند.

عسگری، گفت: قوه وهمیه به انسان کمک می کند تا با وهم و خیال خود به ابتکارات و اختراعات نایل شود، قوه غضبیه نیز انسان را کمک می کند تا در برابر دشمن بایستد و واکنش از خود نشان دهد.

وی، قوه شهوتیه را عاملی برای حفظ و بقای نسل و همچنین آرامش روحی انسان دانست که در کنار آن لذت نیز قرار داده شده است.

این کارشناس مسایل فرهنگی، قوه عقلیه را کنترل کننده اتاق فرماندهی بدن دانست که به اعضا و جوارح دستورات لازم برای اجرای فرامین قوا را صادر می کند.

وی، در ادامه نقش رسانه ها در عصر حاضر را بسیار دارای اهمیت دانست و گفت: ماهواره یکی از ابزار رسانه ای و تبلیغات مهم است که امروزه مانند شمشیر دولبه ایفای نقش می کند.

عسگری، با بیان اینکه ماهواره فرصت است یا تهدید، به تاریخچه فعالیت های این رسانه و نقش آن در رسیدن استکبار جهانی به اهداف خود اشاره کرد و افزود: برنامه های ماهواره ای با هدف و رویکرد تغییر سبک زندگی جوامع، و سوق دادن آنها به سمت شیوه زندگی غربی، سعی در فروپاشی بنیان خانواده ها و بایکوت قوه عقلیه افراد در کنار تشدید قوه غضبیه با برنامه های خشن و قوه شهوتیه از راه تحریک دارند.

وی، تأثیرپذیری کودکان از برنامه های مختلف تلویزیونی را نیز یادآور شد و با اشاره به ضبط تأثیرات در ضمیر ناخوآگاه انسان، اهمیت توجه به فرزندان در خصوص تماشای برنامه های گوناگون را متذکر گردید.

این کارشناس مسایل فرهنگی با ذکر مطالب علمی پیرامون موضوع بحث به اهمیت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و همگانی شدن تذکر لسانی را یکی از راههای اصلی در نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه عنوان کرد.

عسگری، رسالت اصلی بسیجیان در تحقق این هدف را همت وافر در تزکیه فردی و اهتمام به تذکر لسانی جمعی در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: با مشاهده ناهنجاری ها در سطح جامعه از راه بگو و برو، می توان بخش بزرگی از مشکلات را حل کرد و سلامت فضای شهر و روستا را امن نمود.

وی، احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در گرو حضور مردم عنوان کرد و با تبیین ترکیب شوراهای امر به معروف ونهی از منکر در محلات و پایگاه ها و مساجد،خواستار ایفای نقش بیشتر بسیجیان، ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد، شوراها محل و افراد معتمد و ذی نفوذ در این زمینه شد.

گفتنی است: نشست بصیرتی اعضای حلقه های صالحین و شورای پایگاه مقاومت بسیج شهدای پیربلوط در مسجد جامع این روستا با حضور جمع کثیر بسیجیان برگزار شد.

شایان ذکر است: ابراهیم عسگری، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای پیربلوط نیز در حاشیه این مراسم ، گفت: هدف از برگزاری این نشست، آشنایی بیشتر بسیجیان با آسیب های فراروی جامعه در استفاده از برنامه های ماهواره ای و احیای فریضتین امربه معروف و نهی از منکر است.


ارسال نظرات