خبرهای داغ:
امام حمعه شهرستان گرگان گفت: بهانه تراشی آمریکایی‎ها در برجام افتضاح بین المللی ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۲۱۳۹۰
|
۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در نماز جمعه این هفته شهرستان گرگان گفت: امام عسگری در دروان سختی زندگی می‎کرد و یکی از مسئولیت سنگین آن حضرت حفظ جان امام زمان(عج) بود.

وی با بیان اینکه سلاطین بنی‎عباس به دنبال از بین بردن امام زمان(عج) بودند، گفت: ولادت امام داوزدهم مخفی بود و امام حسن عسگری آن را به هر کسی نشان نمی‎دادند و این کار سختی بود.

امام جمعه شهرستان گرگان با بیان اینکه امام عسگری(ع) می‎بایست جامعه را برای غیبت آماده می‎کرد، گفت: بر این اساس در آن دوران برای ایجاد مقدمه غیبت به صورت نامه و به وسیله اشخاص دیگر مردم را از فرماین خود آگاه می‎کرد.

نورمفیدی ابراز داشت: یکی از مطالبی که در باب امام حسن عسگری(ع) آمده حضور آن در شهر گرگان است و این موضوع در کتب تاریخی نقل شده است و این از افتخارات این استان است که در روزی چون جمعه امام حسن عسگری(ع) به شهر جرجان آمدند.

وی با بیان اینکه روز وفات حضرت معصومه(ص) در پیش داریم، گفت: حضور حضرت معصومه نیز خود دارای ی فلسفه است و تا زمان حضور آن حضرت کسی از اهل بیت(ع) به شهر قم نیامده بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ارتباط با اهل بیت عصمت و طهارت را سازنده دانست و گفت: این روزها مسائل برجام را در پیش داریم و این مذاکرات هسته‎ای یک مسئله پیچیده‎ای بود.

نورمفیدی با بیان اینکه آمریکایی‎ها به دنبال این بودند که جلوی ساخت بمب هسته‎ای را توسط ایران بگیرند، گفت: آمریکا ایران هراسی و این مسئله دروغ را بر علیه ایران ساختند و یک اجماع جهانی بر علیه ما ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه ایران هیچگاه به دنبال ساخت بمب هسته‎ای نبود، افزود: ما به دنبال این بودیم که تحریم‎های ظالمانه و بی‎جهت را از بین ببریم و اینها می‎خواستند به مقصود کذبی که درست کرده بودن برسند.

امام جمعه شهرستان گرگان در برجام ایران به تعهدات خود عمل کرده و خود آمریکایی‎ها به این موضوع اعتراف کردند، گفت: ایران در مسئله اراک به وظیفه خود عمل کرد و حالا نوبت آمریکایی‎ها است که به تعهداتی که دادن عمل کنند اما امروز مشاهده می‎شود هر بار یک مسئله‎ای را مطرح می‎کنند.

نورمفیدی با بیان اینکه مذاکرات هسته‎ای یک تعهد بین المللی بوده نه یک مذاکره بین دو کشور، افزود: با بازی‎هایی که آمریکا دنبال می‎کنند انسان به آینده اقدامات آنها شک می‎کند.

وی گفت: اگر در مسائل برجام آمریکایی‎ها بهانه تراشی می‎کنند و آنها نسخیتن ضربهخودشان وارد کردند و با این رویه حیثیت بین المللی شان از بین خواهد رفت و این مسئله یک افتضاح بین المللی برای آمریکایی‎ها ایجاد خواهد کرد.

امام حمعه گرگان با بیان اینکه آمریکایی‎ها اگر تصور می‎کنند که این برجام پلی برای فشار است، گفت: مقام معظم رهبری از آن روز نخست فرمودند که این آمریکا قابل اعتماد نیست و اگر آمریکا این چنین رفتار کند مسئولان مملکت باید در برابر آمریکایی‎ها ایست کنند.

نورمفیدی گفت: چند روز پیش دو شناور نظامی آمریکایی‎ها وارد آب‎های ایران شدند و توسط نیروی پاسداران بازداشت شدند و این موضوع بر اساس مقررات نظامی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها