امام جمعه اردکان با اشاره به ورود سربازان آمریکایی به آبهای ایران گفت : در قضیه دستگیری تفنگداران آمریکایی ، ما آمریکا را زیر پا گذاشتیم .
کد خبر: ۸۶۲۱۴۰۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم به مناسبت سالروز حماسه 19 دیماه گفت : رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار علل بوجود آمدن انقلاب را موجب ماندگاری آن بر شمردند و افزودند یکی از این علت ها انگیزه الهی و اخلاص مردم ما بود که بر پایه دین اسلام قیام کردند و برای اجرای احکام دین خدا از یک عالم بزرگ اطاعت کردند و در مقابل طاغوت ایستادند .

وی افزود : امروز هم باید این انگیزه الهی و اخلاص در میان ما زنده باشد .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : هدف های مادی و دنیوی نباید در دفاع ما از نظام ، در رأی دادن و شرکت در مراسمات دخیل باشد و نیت ما نیز باید خالص باشد تا موجب برکت شود تا انقلاب ما ادامه یابد .

وی گفت : دومین عامل ماندگاری انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری ولایت فقیه است که به عنوان هدیه ای الهی از انقلاب به مردم ما عطا شده است .

خطیب جمعه اردکان افزود : ایشان در این دیدار تأکید کردند که هر کس با امام و انقلاب بیعت کرده است گویا با پیامبر اسلام (ص) بیعت کرده است .

وی گفت : موضوع ولایت تمام شدنی نیست و باید در هر زمان ولی خدا را پیدا کنیم و در زیر پرچم او از اسلام دفاع کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : ما اعتقاد داریم که دفاع ما از ولایت فقیه و تبعیت از مقام معظم رهبری در حقیقت دفاع از اسلام و بیعت کردن با پیامبر اسلام (ص) است .

وی افزود : سومین عامل ماندگاری انقلاب در کلام رهبر معظم انقلاب ، وحدت و پشتیبانی مردم است .

امام جمعه اردکان گفت : امروز مردم ما باید بدانند تفرقه و اختلاف برای این انقلاب سم است و همه باید در ایجاد وحدت و همدلی تلاش کنیم .

وی اظهار داشت : گاهی مشاهده می کنیم که برخی از گروه ها و جناح ها که دائما دم از وحدت می زنند خودشان کارهایی انجام می دهند که عامل اختلاف است .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : هر دو جناح مشهور در کشور باید این مسائل را رعایت کنند و اگر دیدند که هر اقدامی باعث شکاف در میان وحدت جامعه می شود باید از آن دوری کنند و بخاطر حفظ وحدت و حفظ نظام پا روی منافع حزبی و گروهی خود بگذارند .

امام جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکا در خلیج فارس گفت : ما در این قضیه مصداق کوچکی از کلام امام راحل را دیدیم که فرمودند ما آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت .

وی اظهار داشت : بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرأت نکرده است یک سرباز آمریکایی را دستگیر کند اما وقتی نظامیان آمریکا وارد آبهای ایران شدند تعداد اندکی از پاسداران ما با کمال افتخار آنها را دستگیر کردند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : با وجود حضور ناو آمریکایی در خلیج فارس و استقرار بیش از شصت فروند هواپیما در این ناو آنها نتوانستند هیچ اقدامی انجام دهند .

خطیب جمعه اردکان اظهار داشت : پس از این ماجرا سیاستمداران آمریکایی با عجله با مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران تماس گرفتند و ضمن عذرخواهی با صراحت تمام گفتند که قصد و غرضی نداشتند و دولت و مسئولین ما هم وقتی به غیرعمدی بودن ورود این ملوان ها به آبهای ایران پی بردند آنها را آزاد کردند .

وی گفت : تفنگداران آمریکایی وقتی دستگیر شده بودند می لرزیدند و برخی از آنها گریه می کردند ولی وقتی مهربانی سربازان ما را دیدند آرامش پیدا کردند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : این یعنی اقتدار و شکسته شدن ابهت دولت ابرقدرت آمریکا و تحقق مصداق کوچکی از وعده امام راحل که فرمودند ما آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت .

وی گفت : ما معتقدیم که حضرت امام خمینی (ره) مردی الهی بود و نفسی خدایی داشت و ان شاالله در آینده مصادیق بیشتری از این وعده را خواهیم دید که با صدور انقلاب اسلامی ، استکبار جهانی در مقابل آن خاشع خواهد گردید .

امام جمعه اردکان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام افزود : آنها پیشگام عرصه مبارزه با طاغوت و استکبار بودند .

وی گفت : ما با زنده نگه داشتن نام و یاد شهداء یادآوری می کنیم که عزت امروز ما مدیون جانفشانی های بسیاری از این عزیزان است و اگر بخواهیم در آینده عزت ما حفظ شود باید در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه (س) به بیان گوشه ای از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت .

تبریک ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و بیان عوامل بهشتی شدن انسان از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان در خطبه اول به آن پرداخت .

ارسال نظرات