به دنبال افزایش جلوه شبانه بناهای تاریخی و باستانی، نورپردازی خیابان سرو کهن سال ابرکوه با رعایت حفظ هویت تاریخی این اثر طبیعی با اعتباری بالغ 40 میلیون ریال انجام شد.
کد خبر: ۸۶۲۱۴۱۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه؛ معاون شهردار ابرکوه با تشریح اقدامات سال های اخیر مدیریت شهری در خصوص حفظ و تقویت آثار میراث فرهنگی شهرابرکوه، از نورپردازی خیابان ورودی سرو کهنسال با اعتبار حدود 50 میلیون ریال خبرداد.

سید علیرضا رسولی با اشاره به اینکه نکات فنی و ایمنی این اثر با ارزش در عملیات اجرای طرح نورپردازی رعایت شده است، افزود: حدود 120 لامپ LED 50 وات رنگی ، دیواره خیابان سرو را روشن کرد.

وی افزایش زیبایی نما، جلب توجه مخاطب، ایجاد آرامش بصری و نمایش بهتر معماری اطراف سرو را مهمترین پیامدهای نورپردازی این اثر طبیعی برشمرد و ادامه داد: پیش از این نیز مدیریت شهری دیوارهای مدرسه خواجه نظام سابق و ... را با اعتباری حدود چهل میلیون ریال انجام داده است.

وی تاکید کرد: نورپردازی یکی از شاخصه های ارتقاء زیبایی شهر در اقلیم گرم و خشک است و می تواند جایگزین مناسبی در کاهش استفاده از پارامتر آب با توجه به کمبود آن در این منطقه باشد و آرامش بصری مناسبی را ایجاد نماید.

ارسال نظرات