مدیرکل ارشاد یزد:

امیدوارم در یکسال آینده فضاهای نیمه‌ساز فرهنگی استان تکمیل شود

مدیرکل ارشاد یزد گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر فضاهایی در دست احداث است که امید می‌رود با کمک هنرمندان، شهرداری و شورای شهر و دولت این مکان‌ها تکمیل و پلاتوهایی احداث شود تا در اختیار جامعه تئاتر استان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۲۱۵۰۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: علی غیاثی‌ندوشن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان یک رویداد بزرگ هنری برای نخستین‌بار دراستان یزد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش استانی در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف ارتقای سطح کیفی آثار و ارتباط موثر با تماشاگران آثار نمایشی برگزار می‌شود.

رئیس سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در یزد افزود: بدون شک برگزاری این جشنواره در استان نقش بسزایی در تبادل دستاوردهای بخش تئاتر استان دارد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری مرکز هنرهای نمایشی در چهار روز کاری در استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: هشت گروه نمایشی از استان‌های تهران، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد در این جشنواره شرکت دارند.

مدیرکل ارشاد یزد با اشاره به برگزاری برنامه‌های جنبی در حاشیه برگزاری این جشنواره در استان گفت: بعد از هر اجرایی، با حضور کارگردان و عوامل اجرایی نشست نقد و بررسی خواهیم داشت که با حضور پرشور تماشاچیان نیز روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای کارهای راه‌یافته به جشنواره در دو تالار شرف‌الدین علی و تالار هنر برگزار می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه در استان با کمبود فضای اجرایی تئاتر و زیرساخت‌های مناسب عرصه هنری مواجه هستیم.

غیاثی عنوان کرد: گرچه در این جشنواره برای اجرای یک اثر به طور ویژه از پلاتوی حوزه هنری هم استفاده شده، اما امیدواریم که طی یکسال آینده فضاهای نیمه‌ساز فرهنگی استان که بخشی از آن متعلق به تئاتر است، بهره‌برداری شود و کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه کمبود فضای مناسب از مشکلات اساسی استان در این زمینه است، اما خرسندیم که تالار شرف‌الدین علی بازسازی شده و بخشی از مشکلات این حوزه رفع شده، اما باز هم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

مدیرکل ارشاد یزد با اشاره به وجود فضاهای متعدد نیمه‌ساز در حوزه فرهنگ و هنر یزد گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر فضاهایی در دست احداث است که امید می‌رود با کمک هنرمندان، شهرداری و شورای شهر و دولت این مکان‌ها تکمیل و پلاتوهایی احداث شود تا در اختیار جامعه تئاتر استان قرار گیرد.

وی مشکلات و چالش‌های این عرصه را علاوه ‌بر مسائل زیرساختی، چالش‌های فرهنگی و مالی برشمرد و اذعان داشت: مشکل مالی همواره در حوزه فرهنگ و مسائل فرهنگی وجود داشته و چیز تازه‌ای نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: هنرمندان با کار در شرایط سخت نشان داده‌اند که به هنر برای ذات هنر علاقه دارند و به مسائل مالی در رده‌های بعدی فکر می‌کنند.

وی بیان داشت: از گروه‌های فعال تئاتر استان انتظار می‌رود همچون گذشته از یکدیگر حمایت و با تعامل سازنده زمینه ارتقای کمی و کیفی این هنر اصیل را فراهم کنند.

غیاثی افزود: عمده مشکلات حوزه فرهنگی استان نیز به دیدگاه‌ها و نگاهی است که به تئاتر و هنر یزد برمی‌گردد که سختی کار را دوچندان می‌کند.

وی عنوان کرد: وقتی آثار و گروه‌هایی از استان‌های دیگر به یزد می‌آیند با توجه به تفاوت‌های فرهنگی موجود، هماهنگی‌هایی که لازم است باشد با دشواری‌هایی همراه است که گاهی کار را بیش از حد دشوار می‌کند و زمان‌بر و انرژی‌بر است.

غیاثی اضافه کرد: خوشبختانه در استان هنرمندان بسیار خوب مشغول فعالیت هستند، ولی هنوز هم حوزه جای کار بسیار دارد که می‌تواند برای نسل جدید نیز موثر و مفید باشد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار