صادرات نفت ایران به کره جنوبی در آخرین ماه سال گذشته میلادی نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۶۲.۲ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۶۲۱۵۰۶
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
  به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه خبری «رویترز»، صادرات نفت ایران به کره جنوبی در آخرین ماه سال گذشته میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۶۲.۲ درصد کاهش یافت، ضمن اینکه حجم کل صادارت نفت ایران به این کشور در سال ۲۰۱۵ میلادی نسبت به سال قبل از آن ۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در همین حال، صادرات نفت ایران در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به پنجمین وارد کننده بزرگ نفت خام در جهان یعنی کره جنوبی ۲۰۷ هزار و ۶۲۹ تن، معادل ۴۹ هزار و ۹۴ بشکه در روز بوده، این در حالی است که این رقم برای مدت مشابه سال قبل از آن ۵۴۸ هزار و ۵۹۸ بشکه در روز گزارش شده است.

براساس اطلاعات اداره گمرگ کره جنوبی، صادرات نفت ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی به این کشور ۵.۷ میلیون تن، معادل ۱۱۴ هزار و ۵۹۵ بشکه در روز بوده، این در حالی است که در سال قبل از آن، رقم ۶.۲ میلیون تن، معادل ۱۲۴ هزار و ۴۹۷ بشکه در روز ثبت شده بود.

از ۴ پالایشگاه نفتی کره جنوبی، شرکت «SK انرژی» و «هویندای اویل بانک»  مشتریان نفتی ایران هستند و کل واردات نفت خام کره جنوبی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ۳.۲ میلیون بشکه در روز گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۳.۵ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظرات