در امتداد آموزش مقدماتی روزنامه نگاری در مازندران

دوره تکمیلی آموزش روزنامه نگاری برگزار می شود

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران با اشاره به حضور اصحاب رسانه در دوره آموزشی، گفت: در آینده نزدیک دوره‌های تکمیلی آموزشی برای ارتقا سطح مهارت حرفه ای خبرنگاران استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۱۵۷۲
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دوره آموزشی مقدماتی کوتاه مدت روزنامه‌نگاری با حضور فعال اصحاب رسانه مازندران در ساری برگزار شد.

حسین قربانی مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران در حاشیه آغاز دوره آموزشی کوتاه مدت روزنامه نگاری که با حضور زارع معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد به خبرنگاران، گفت: دوره آموزشی کوتاه مدت روزنامه نگاری مقدماتی از امروز به مدت 5 هفته با حضور اساتید برجسته این عرصه از تهران در اداره ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره آموزشی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، خانه مطبوعات استان و بسیج رسانه مازندران در حال برگزاری است.

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران با اشاره به اینکه این دوره‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه روزهای 24 و 25 دی، 1 و 2 ، 15 و 16 و 29 و 30 بهمن 94 در ساری برگزار می‌شود، تصریح کرد: در هفته نخست اصول روابط عمومی توسط استاد عباس زاده برای خبرنگاران استان تدریس می‌شود.

قربانی با بیان اینکه کمیته آموزش خانه مطبوعات مازندران تشکیل و در برگزاری این دوره آموزشی نیز همکاری داشته است، افزود: بیش از 40 خبرنگار نشریات محلی، مکتوب و خبرگزاری‌های استان در این دوره آموزشی فشرده حضور دارند.

وی با بیان اینکه اصول خبرنویسی توسط استاد اسماعیلی و اصول گزارش نویسی توسط استاد کاظمی برای خبرنگاران حاضر در این دوره‌ها تشریح و تدریس می‌شود، گفت: استاد کیهان و دکتر پاکدهی نیز در مورد تکنیک‌های مصاحبه و شیوه نگارش فارسی در مطبوعات برای خبرنگاران درس خواهند داد.

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران با قدردانی از حضور پرشور اصحاب رسانه استان برای حضور در این دوره آموزشی، گفت: در آینده نزدیک دوره‌های کیفی‌تر آموزشی برای ارتقا سطح مهارت حرفه ای خبرنگاران استان برگزار می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه در پایان این دوره آموزشی با حضور ناظران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آزمون از داوطلبان گرفته می‌شود، افزود: در پایان گواهی پایان دوره توسط مرکز مطالعات رسانه وزارت ارشاد به قبول شدگان این دوره آموزشی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه 5 نفر برتر آزمون این دوره‌ها هدایای نفیسی دریافت می‌کنند، گفت: این هدایا با مشارکت وزارت ارشاد، اداره ارشاد استان، خانه مطبوعات مازندران و بسیج رسانه استان به برگزیدگان اعطا می‌شود.

عباس زارع، معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با قدردانی از حضور پرشور خبرنگاران استان در این دوره آموزشی، گفت: به دنبال ارتقا سطح مهارت حرفه ای خبرنگاران استان از طریق برگزاری این دوره‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه اداره ارشاد استان با همکاری خانه مطبوعات مازندران تمام اهتمام خود را برای ارتقا سطح حرفه ای اصحاب رسانه مازندران بکار می‌گیرد، افزود: حضور دوستان رسانه ای استان در این دوره‌ها بر غنای فعالیت حرفه ای رسانه‌های مازندران خواهد افزود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار