عفاف و حجاب مازندران در اردیبهشت نمایشگاهی می‌شود

فرماندار شهرستان آمل از برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در نیمه دوم اردیبهشت سال ۹۵ در نمایشگاه تخصصی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۱۵۹۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احمد منفرد در جلسه کمیته پشتیبانی برگزاری نمایشگاه استانی عفاف و حجاب در این شهرستان با بیان اینکه حجاب در دو بحث عام یعنی پوشش زن و خاص صرفا جهت عدم بازدارنده پوشش مطرح می‌شود، اظهار داشت: حجاب به نوعی صیانت عزت و شرف زن در جامعه اسلامی معنی می‌شود که وی را به شکوفایی می‌رساند.

وی با تاکید براینکه پوشش و حجاب از سوی زن می‌تواند موجب ایجاد قابلیت‌های وی در یک جامعه شود، ابراز داشت: زنان جامعه ما نباید پوشش را محدودیت بدانند و آن را جلوگیری از دسترسی به خیلی از خواسته‌ها و نیازهای خود تصور کنند.

منفرد با اشاره به اینکه زن ایرانی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی به جایگاه رفیعی در عرصه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی دست یافت، افزود: آنها به عنوان 50 درصد از جمعیت جامعه ما آگاهانه حجاب را انتخاب کردند و در جهت کیان مصونیت در تمام عرصه‌ها به قابلیت‌های مهم راه یافتند.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه نظامی که براساس دین اسلام، قرآن و خون شهدا شکل گرفته باید به رعایت حجاب اسلامی پرداخت، بیان کرد: در این نظام نحوه و نوع حجاب بسیار حائز اهمیت و برای ترویج آن برگزاری نمایشگاه‌هایی با موضوعات حجاب و عفاف در کشور از ضروریات است.

منفرد با اشاره به چگونگی نوع حجاب و به نمایش گذاشتن آن براساس قومیت‌ها اظهار داشت: در نمایشگاه می‌توان با برپایی غرفه‌هایی از نحوه حجاب در قومیت‌های مختلف کشور به ترویج نوع و رنگ استفاده از حجاب پرداخت و زنان مازندرانی حجاب اسلامی و ایرانی را براساس قومیت‌ها شناساند.

این مسئول برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف را با حضور قومیت‌های برخی از استان‌های کشور را یک فرصت دانست و گفت: این چنین نمایشگاهی موجب دائمی شدن و استقبال بیشتر علاقه‌مندان به فرهنگ و آداب و رسوم به ویژه به نحوه پوشش اسلامی و ایرانی می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر استفاده از الگوهای قومیتی استان‌ها می‌توان از دستاوردها و توانمندی‌های زنان ایرانی در ایجاد پوشش اسلامی و ایرانی در نمایشگاه استفاده و آنها را به علاقه‌مندان معرفی کرد.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه آمل نیز در این جلسه مهم‌ترین برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ حجاب ایرانی و پوشش اسلامی بیان و عنوان کرد: این نمایشگاه با هماهنگی فرمانداری ویژه آمل، اداره فرهنگی و ارشاد آمل و امور بانوان استانداری مازندران در نیمه دوم اردیبهشت سال 95 در نمایشگاه تخصصی این شهرستان برگزار می‌شود.

زینب سلطانی اضافه کرد: این شهرستان آمادگی آن را دارد تا دیگر قومیت‌های کشور برای ترویج آداب و رسوم و پوشش اسلامی خود غرفه‌هایی را در اختیار آنها قرار دهد.

وی با بیان اینکه برای برپایی هرچه باشکوه‌تر کردن این نمایشگاه فراخوانی با هماهنگی ستاد و کمیته برگزاری نمایشگاه به چند استانداری کشور ارائه می‌شود، افزود: سعی می‌شود با برپایی این نمایشگاه علاوه بر ترویج پوشش ایرانی و حجاب اسلامی، ارتباطی برای دائمی شدن این نمایشگاه به طور هر ساله در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار