در آستانه برگزاری مذاکرات صلح افغانستان صورت گرفت
در حالی که قرار است کمیته چهارجانبه افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین هفته آینده در مورد مذاکرات صلح گفت‌وگو کنند، نظامیان پاکستانی ۳۰۰ موشک به ولایت ننگرهار پرتاب کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۲۱۶۰۲
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  خبرگزاری تسنیم، مقامات محلی ولایت ننگرهار اعلام کردند: نظامیان پاکستانی چندین شهرستان این ولایت را با موشک و توپخانه هدف قرار داده‌اند.
 
«نیلوفر عزیز» عضو شورای ولایتی ننگرهار در این باره اظهار داشت: از دو هفته گذشته به اینطرف نظامیان پاکستانی به شهرستان‌های «گوشته» و «لعل‌پور» حملات موشکی انجام می‌دهند.
 
وی افزود: شهرستان  گوشته به دلیل اینکه نزدیک به مرز پاکستان است همواره تحت آتش نظامیان پاکستانی قرار دارد.
 
عزیز خاطرنشان کرد: اگر حکومت افغانستان نمی‌تواند مانع از پرتاب موشکهای پاکستانی به خاک این کشور شود، مردم محلی شهرستانهای گوشته و لعل‌پور مجبور به ترک خانه‌ها و محل سکونت خود می‌شوند.
 
این عضو شورای ولایتی ننگرهار به بخدی گفت: تا کنون خانواده‌های بسیاری به دلیل بی‌توجهی حکومت افغانستان و اصابت موشکهای پاکستان، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.
 
«فضل احمد شیرزاد» فرمانده پلیس ولایت ننگرهار نیز در این باره اذعان داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر بروز تلفات جانی به خاطر اصابت موشکهای پاکستانی اعلام نشده، اما خسارتهای مالی هنگفتی به مردم محلی دو شهرستان مذکور وارد شده است.
 
وی تأکید کرد: بارها به دلیل حمله موشکی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان به وزارت کشور شکایت کرده‌ام، اما تاکنون این شکایتها نتیجه‌ای در بر نداشته است.
 
شیرزاد گفت: حکومت افغانستان باید بصورت دیپلماتیک این مشکل را برطرف کند تا بیش از این مردمی که در مناطق مرزی مشترک با پاکستان سکونت دارند در فصل زمستان مجبور به ترک خانه‌های خود نشوند.
 
گفته می‌شود از دو هفته گذشته تاکنون 300 موشک از خاک پاکستان توسط نظامیان این کشور به مناطق مختلف ولایت ننگرهار پرتاب شده، اما حکومت افغانستان تاهنوز واکنشی نشان نداده است.
 
حملات موشکی پاکستان به خاک افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که مقامات اسلام‌آباد به دولت کابل متعهد شده بودند که برای بوجود آوردن صلح و ثبات با این کشور همکاری می‌کنند.
 
از آغاز سال 1393 شمسی تاکنون نزدیک به 7500 موشک از سوی نیروهای نظامیان پاکستانی به مناطق مرزی شرق افغانستان اصابت کرده که جان صدها غیرنظامی را از جمله زنان و کودکان گرفته است و افزون بر 3هزار خانوار آواره شده‌اند.
 
باوجود افزایش حملات موشکی و مداخلات نظامی پاکستان در خاک افغانستان تاکنون هیچ اقدام جدی از سوی مقامات کابل در خصوص رسیدگی و برخورد با این موضوع صورت نگرفته است.
 
این در حالی است که مقامات امنیتی افغانستان بارها اعلام کردند که مدارک محکمی از مداخله سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در ناامنی‌های اخیر افغانستان در دست دارند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات