رئیس ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان:

بيش از 170 هزار برگ سند از آثار شهداي استان سمنان جمع آوري شده است

رئیس ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان گفت: ‌ كنگره شهداي استان سمنان طي 10 سال فعاليت خود بيش از 170 هزار برگ سند از آثار، خاطرات، ‌وصيت نامه، مكتوبات،‌ دست نوشته و ... همه شهداي استان و از همه اقشار جمع آوري كرده است.
کد خبر: ۸۶۲۱۷۰۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، عبدالرحيم فريدون در گفت و گو با خبرنگاران، به تشريح اهم فعاليت هاي كنگره شهداي استان سمنان پرداخت و اظهار داشت: استان سمنان داراي 2830 شهيد و 122 شهيد گمنام قريب سه هزار شهيد مي باشد كه به علت نداشتن بمباران و موشك باران دشمن،‌اكثريت قريب به اتفاق آنان در صحنه هاي نبرد و خطوط مقدم جبهه به درجه شهادت نايل آمده اند كه بر اساس آمار ميانگين كشوري به نسبت جمعيت مقام سوم را به خود اختصاص داده است.

وي افزود:‌استان سمنان در طول دفاع مقدس با اعزام حدود 42 هزار نيرو به جبهه هاي نبرد به يگان هاي مختلف از جمله تيپ مستقل 12 قائم(عج)‌به نسبت جمعيت كشور مقام دوم كشوري را دارا است كه رزمندگان استان سمنان در طول هشت سال دفاع مقدس در 24 عمليات مهم به عنوان گردان هاي خط شكن شركت داشته و ايفاي نقش كردند كه نقش استان سمنان در آخرين عمليات دفاع مقدس يعني مرصاد مثال زدني است.

رئیس ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان بيان داشت:‌ كنگره شهداي استان سمنان طي 10 سال فعاليت خود بيش از 170 هزار برگ سند از آثار، خاطرات، ‌وصيت نامه، مكتوبات،‌ دست نوشته و ... همه شهداي استان و از همه اقشار(بسيجي، سپاهي،‌ ارتشي، جهادي، ‌انتظامي،‌ سرباز و ... جمع آوري كرده است كه تا كنون بيش از 90 درصد آثار با مراجعه به خانواده هاي معظم شهدا،‌ نهادها و ارگانها و از طريق مصاحبه با پدر، مادر، ‌فرماندهان، همرزمان، ‌دوستان، اقوام و ...جمع آوري شده و به عنوان گنجينه اي بزرگ در ستاد كنگره استان و شهرستان ها نگهداري و مورد استفاده علاقه مندان و هنرمندان در ساخت و توليد آثار سمعي و بصري قرار دارد.

فريدون اذعان داشت: جمع آوري بيش از هزار حلقه فيلم و قريب 150 هزار قطعه عكس از شهدا و رزمندگان استان سمنان از ديگر اقدامات كنگره شهدا بوده است.

وي عنوان كرد: استان سمنان از معدود استانهايي است كه جمع آواري آثار و خاطرات همه شهداي متعلق به اين استان را در دستور كار خود قرار داده و علاوه بر تدوين آثار متعددي از زندگي نامه و خاطرات شهدا، تأليف و چاپ فرهنگ نامه شهداي استان را براي هر شهرستان در دست اقدام داشته در حالي كه به نظر مي رسد استانهاي ديگر براي برگزاري كنگره شهدا صرفاً‌به جمع آوري آثار و خاطرات تعداد معدودي از شهدا مانند فرماندهان،‌سرداران و شهداي شاخص پرداخته اند.

رئیس ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان خاطرنشان كرد: از آثار جمع آوري شده تا كنون بيش از يكصد جلد كتاب خاطره، داستان و شعر در ارتباط با شهداي استان سمنان توسط كنگره شهدا و ساير نهادهاي مرتبط با شهدا تأليف و به چاپ رسيده است كه برخي به صورت مستقل و بعضاً‌ با همكاري و مشاركت نهادهاي ديگر صورت گرفته است.

فريدون از جمله كارهاي مهم كنگره را برگزاري يادواره و اجلاسيه ويژه 14 شهيد شاخص ملي و كشوري استان سمنان نام برد.

وي با اشاره به برخي ديگر از فعاليت هاي كنگره سه هزار شهيد استان سمنان از جمله چاپ تمبر يادبود براي همه شهدا استان سمنان و تقديم آن به خانواده هاي شهدا،‌راه اندازي سايت كنگره،‌نقاشي تصاوير شهدا بر روي ديوارهاي بلند شهر و همچنين ديوارهاي سطح شهر افزود: در ايام برگزاري كنگره تصوير هر شهيد در قالب قابي مزين به عنوان يادبود كنگره تقديم خانواده هاي شهدا شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار