کد خبر: ۸۶۲۱۷۴۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان؛ یادمان شهدای سیرانبند بانه در نقطه صفر مرزی ایران و عراق در شهرستان بانه قرار دارد که محل دفن 10 شهید گرانقدری است که به دست گروهک های ضد انقلاب در سال های نخست انقلاب پس از 9 ماه اسارت در آن محل به شهادت رسیدند.

شهدای گمنام سیرانبند بانه، نماد مقاومت مردم کردستان در برابر دشمنان هستند و امنیت و آبادانی کردستان مرهون ایثارگری این شهداست.

تقدیم 823 شهید، هزار و 260 جانباز و 93 آزاده از زمان پیروزی انقلاب اسلامی برگ زرینی در تاریخ شهرستان بانه است و کاروان های راهیان نور از سراسر کشور به منظور تجلیل از جانفشانی این عزیزان و غبارروبی قبور معطر شهدای غریب سیرانبند به این محل اعزام می شوند..

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص شهدای کردستان فرمودند؛ شهیدان این خطه مظلومانه‏ تر و غریبانه‏ تر به شهادت رسیدند و خانواده ‏های آنها صبر دشوارتری کردند.

استان کردستان با داشتن 28 هزار کیلومتر وسعت دارای دو هزار منطقه حماسی ایثار و شهادت است، یعنی به ازای هر 14 کیلومتر مربع خاک کردستان، یک نقطه حماسی وجود دارد.

شهدا از افتخارات انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هستند که پیکر بسیاری از آنها غریبانه در مناطق مختلف کشور از جمله استان کردستان و شهرستان بانه دفن شدند و یادمان های که ایجاد شده است تنها برای یادآوری رشادت های آنان است.

ارسال نظرات