معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: 75 هزار و 672 کودک زیر پنج سال در منطقه سیستان واقع در شمال استان جامعه هدف طرح واکسیناسیون فلج اطفال هستند.
کد خبر: ۸۶۲۱۷۴۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

دکتر جواد اکبری زاده در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری بسیج افزود: اجرای مرحله نخست طرح واکسیناسیون فلج اطفال از امروز آغاز شده و تا 29 دی ادامه دارد و مرحله دوم آن نیز از 24 تا 27 بهمن اجرا می شود.
وی بیان کرد : 92 هزار و 865 خانوار کل جامعه هدف اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در منطقه سیستان را تشکیل می دهد که به 75 هزار و 672 کودک زیر پنج سال (متولدان 26 دی ماه 1389 به بعد) آنان این واکسن خوراکی به صورت رایگان خورانده می شود.
وی تصریح کرد: این طرح توسط 601 تیم دو نفره متشکل از بهورزان و رابطان نیروهای بسیجی با مراجعه خانه به خانه در حال انجام است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اضافه کرد: افراد مراجعه کننده به درب منازل برای اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال دارای کارت شناسایی هستند.
اکبری زاده اظهار داشت: اطلاع رسانی لازم برای اجرای این طرح برای خانوارها از طریق صدا و سیما و رادیو شهری و با نصب بنر و پلاکارد در منطقه سیستان انجام شده است.
وی گفت: خانواده ها در صورت حضور نداشتن در منازل زمان مراجعه ماموران اجرای این طرح باید در کمترین زمان فرزندانشان را برای دریافت واکسن فلج اطفال به نزدیکترین پایگاهها و مراکز بهداشتی و درمانی ببرند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح همه ساله در فصل زمستان از سوی دانشگاه های علوم پزشکی خراسان جنوبی، زابل، زاهدان، ایرانشهر، بم، جیرفت و هرمزگان انجام می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل از خانواده ها خواست تا با تیم های اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال همکاری لازم را داشته باشند.
منطقه سیستان متشکل از پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

ارسال نظرات