اداره کل هواشناسی استان:
اولین ماه فصل زمستان در حالی در حال گذر است که هیچ بارش قابل ملاحظه‌ای رخ نداده و همچنان اردبیلی‌ها چشم‌ انتظار بارش‌های حسابی هستند که به نظر می‌رسد در این زمینه باید انتظار بارش برف زمستانی را در دومین ماه زمستان داشت.
کد خبر: ۸۶۲۱۷۶۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان، بارش‌های پراکنده‌ای که طی روز گذشته در برخی از مناطق استان رخ داد سامانه ناپایداری بود که به سرعت از منطقه عبور کرده و بیشترین بارش برف نیز با چهار سانتی‌متر از خلخال گزارش شد به طوری که در این شهرستان دمای هوا به منهای 6 درجه رسیده است.

به رغم کاهش دما و بارش‌های پراکنده هواشناسی اردبیل اعلام کرد که هفته جاری هیچ بارش قابل ملاحظه‌ای در استان رخ نخواهد داد و پدیده غالب جوی که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با شدت بیشتری رخ می‌نماید وزش تندبادهایی با سرعت بیش از 75 کیلومتر در ساعت است که مناطق مختلف استان را در بر خواهد گرفت.

موج بارش خفیفی که روز سه‌شنبه و چهارشنبه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد موج مورد انتظار اردبیلی‌ها نیست که همه ساله در این فصل از سال شاهد بارش‌های خوب برف و باران بودند که خاطره بارش سنگین برف در دی ماه هنوز از اذهان اردبیلی‌ها پاک نشده است.

دی ماه به عنوان اولین ماه از فصل زمستان در حالی در حال گذر است که هیچ بارش مناسب و قابل ملاحظه‌ای به رغم شایعات بروز پدیده‌ ال‌نینو در استان رخ نداده و همچنان اردبیلی‌ها چشم‌ انتظار بارش‌های حسابی هستند که به نظر می‌رسد انتظار اردبیلی‌ها در این زمینه به ماه بهمن کشیده و باید انتظار بارش برف زمستانی را در دومین ماه زمستان داشت.

بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل در دو ماه اخیر میزان بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش محسوسی را نشان می‌دهد که این خود نگرانی‌ها را مبنی بر بروز پدیده خشکسالی دیگری افزایش داده اما هواشناسی اعلام کرده که بارش‌های فصل زمستان امسال نرمال خواهد بود.

ارسال نظرات