خبرهای داغ:
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آبادان و خرمشهر گفت:

شهید طاهری از‌‌ همان روز نخست آسمانی بود

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: شهید سید سیاح طاهری از‌‌ همان روز نخست آسمانی بود و بالاخره نیز به سوی الی الله پر کشید.
کد خبر: ۸۶۲۱۸۳۲
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سرهنگ ثامر چنعانی پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه هماهنگی استقبال، وداع و تشییع پیکر شهید آبادانی مدافع حرم در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان آبادان اظهار کرد: سردار طاهری در دوران دفاع مقدس در آبادان فرمانده‌ای سرافراز و لایق بود ضمن آنکه در سایر مناطق عملیاتی نیز به مبارزه علیه دشمن بعثی می‌پرداخت.

وی افزود: شهید طاهری به دلیل تعلق خاطرش به شهر مقاوم آبادان با برنامه ریزی و تشکیل گردان مقداد و تقبل فرماندهی آن در جهت دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی و میهن عزیزمان کوشید و پس از گذشت چند سال به تهران عزیمت کرد اما به طور مرتب برای ارائه آموزشهای دفاعی به شهر آبادان می‌آمد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آبادان و خرمشهر با اشاره به حضور فعال این شهید گرانقدر در امور فرهنگی و توجه ویژه وی به مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای شهر تصریح کرد: در اوائل دهه ۸۰ با برنامه ریزی وی جشنواره فیلمی در آبادان آغاز به کار کرد که با دعوت از بازیگران مطرح کشورمان سبب آشنایی فرزندان این شهر به خصوص نواحی حاشیه‌ای و کم برخوردار با موضوع فرهنگ و هنر شد.

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرهای آبادان و خرمشهر عنوان کرد: شهید طاهری علاوه بر آبادان در دیگر استانهای محروم همچون سیستان و بلوچستان و کرمان نیز خدمات ارزنده‌ای را ارائه کردند، وظیفه داریم تا قدردان زحمات ارزشمند این فرزند آبادان باشیم.

لزوم معرفی الگوهای حقیقی به دانش آموزان

معاون سیاسی فرمانداری ویژه آبادان نیز در ادامه این نشست بر لزوم معرفی الگوهای حقیقی از ایثار و شهادت طلبی به دانش آموزان تاکید کرد.

مسعود رئوفی با اشاره به برنامه ریزهای انجام شده برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر آئین‌های استقبال، وداع و تشییع پیکر مطهر این شهید بزرگوار گفت: ما هر چه داریم از شهدا است و لذا شایسته است تا آئینی باشکوه و در خورشان شهید حاج سید سیاح طاهری انجام شود.

وی با تاکید بر حضور گسترده و پرشور مردم ولایی، مقاوم و همیشه در صحنه آبادان در آئین‌های یاد شده، افزود: شهید طاهری فردی مهربان و ساده زیست بود که می‌تواند الگویی مناسب برای جوانان امروز باشد.

معاون سیاسی فرمانداری ویژه آبادان اظهار کرد: شهید طاهری نخستین شهید مدافع حرم آبادانی است که در جهت تقویت روحیه ایثار و شهادت طلبی تلاشهای فراوانی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها