در نشست بررسی «حقوق اقلیت‌های دینی در ایران» عنوان شد:

اقلیت های دینی شرایط عادی و آزادی کامل دارند/ احمد شهید در گزارشاتش واقعیت ها را نمی نویسد/ زندگی مسالمت آمیزی با تمام ایرانیان داریم

نشست بررسی «حقوق اقلیت‌های دینی در ایران» با حضور نمایندگان اقلیت های دینی در ایران برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۱۸۹۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

به گزارش کافه حقوق، نشست بررسی «حقوق اقلیت‌های دینی در ایران» با حضور مارنرسای بنیامین؛ اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری، جناب آقای یوناتن بت کلیا؛ نماینده محترم آشوریان در مجلس شورای اسلامی، موبد دکتر اردشیر خورشیدیان؛ ریاست محترم انجمن موبدان تهران، دکتر اسفندیار اختیاری؛ نماینده محترم زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، دکتر مره صدق؛ نماینده محترم کلیمیان کشور در مجلس شورای اسلامی و دکتر خسرویانی؛ ریاست محترم انجمن زرتشتیان برگزار شد.

اقلیت های دینی شرایط عادی و آزادی کامل دارند/ احمد شهید در گزارشاتش واقعیت ها را نمی نویسد/ زندگی مسالمت آمیزی با تمام ایرانیان داریم

دکتر مره صدق در این نشست تاکید کرد: شرایط زیست اقلیت های دینی دارای شرایط عادی و با آزادی کامل است و از لحاظ برگزاری مناسب دینی چنین آزادی که در ایران وجود دارد در هیچ کجای دیگر وجود ندارد.  وی تصریح کرد: برای اثبات این موضوع  نیاز به استدلال نیست زیرا بسیار روشن و واضح است. ما در ایران مطبوعات و روزنامه داریم و با مسالمت در ایران زندگی میکنیم.

این نماینده اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اگر کسی بخواهد از وجود اقلیت های دینی درضدیت با منافع ملی ایران سوء استفاده کند آن وقت ما نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهیم داد و این موضوع پذیرفتنی نیست زیرا هدف ما دفاع از منافع ملی و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است.

رییس انجمن کلیمیان تهران گفت:مهاجرت های اقلیت های دینی دلیل سیاسی نداشته است زیرا درقضیه مهاجرت همه ادیان در جهان صورت میگیرد. وی در ادامه تشریح کرد: کسانی که تصور می کنند در ایران حقوق اقلیت ها رعایت نمی شود به دادگاه بیایند و ببینند که رای صادره با کمال عدالت صورت میگیرد و دادگاه های جمهوری اسلامی در این زمینه حقوق ما را به طور کامل استیفا کرده اند.

روبین کاراپطیان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال نیز ضمن رد  تمام موضوعات مربوط به رعایت نشدن حقوق اقلیت های دینی در ایران تاکید کرد موضوعاتی که درخصوص رعایت نشدن حقوق اقلیت های دینی در ایران از سوی وزارت خارجه آمریکا مطرح شده است در جهت تضعیف منافع ایران و دیپلماسی ایران در جهان است.

دکتر کارن خانلری نماینده ارامنه  تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی گفت:  احمد شهید در گزارشاتش  مطالعه میدانی ندارد ومطالعه میدانی هم  نخواهد کرد به همین سبب واقعیت ها را نمی نویسد زیرا گزارشاتش جنبه علمی و آکادمیک ندارد و درنتیجه مقرضانه و یکسویه است.


ارسال نظرات